onsdag den 20. juli 2011

forkælelse til Team Turbo aka chokolademuffins m. Daim

Pr. stk á 60-65 g: 199 kcal - 7 % protein, 54 % kulhydrat og 39 % fedt


Igen i går aftes spiste jeg hos familien og da de alle 3 var trillet af sted på cyklerne bagte jeg lige en hurtig omgang chokolademuffins m. Daim efter Frk. Cupcakes opskrift. I får den lige her, som jeg lavede dem:

chokolademuffins m. Daim
(10 stk. af mellemstor str.)

det våde:
1 æg
1 1/4 dl creme fraiche 9 %
½ dl flydende becel
½ dl skummetmælk

det tørre:
110 g sukker
125 g hvedemel
25 g kakaopulver
½ tsk. natron
1 tsk. vanillesukker

fyld:
2x Daim single á 28 g
25 g mørk chokolade

1) Bland det tørre og det våde i hver sin skål.
2) Pisk det våde kort og bland det derefter op i det tørre
3) Hak chokoladen groft og bland 2/3 i dejen.
4) Fyld dejen i 10 muffinsforme.
5) Put den sidste 1/3 af chokoladen i dejen i formene og prik den lidt ned.
6) Bag muffins'ene ved 200 grader i ca. 15 min.

Muffins'ene bragte lykke efter cykelturen ;-) Dejligt at kunne glæder andre med bagværk, når jeg nu selv helst skal spare på indtaget og det var nu heller ikke noget problem, da jeg havde fået min raw brownie.
Konsistensen på disse skulle ifølge min mor være lækker og luftig, hvilket ikke var tilfældet med mine chokolademuffins med sødmælk, så nu er disse noteret som favoritten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar