fredag den 11. april 2014

gratinerede champignon


Hurra for hurtig og mættende LCHF aftensmad på de dage, hvor magneten i sofaen er for stærk, når jeg lander derhjemme. Lige nøjagtig sådan et billede betegnede min fredag aften ret godt. Arbejdsdagen blev længere end ventet, da dsb bare ikke er superfleksibelt og chefen gerne lige ville vende en sidste case inden weekenden kunne indtræffe.
Sent hjemme og jeg ramte sofaen, hvorfra jeg blot håbede en voksen ville servere lækker fredagsmenu. It's not gonna happen! Så da kæresten hev sin forberedte kylling og ris ud af køleskabet, måtte jeg selv i sving med LCHF-menuen ;)
Som madentusiast og ivrig madblogslæser så er der heldigvis ofte inspiration i baghovedet, når der skal kokkeres. Og denne opskrift spottet hos Vikki og Anna lå ikke langt væk.
Skønt med mættende måltid på 30 min. selv om det blev sen aftensmad.

ostegratinerede champignon
(2 pers.)

250 g store champignon
100 g bacon
1 lille løg
100 g lagret cheddar

fremgangsmåde:
1) Varm ovnen op til 200 grader varmluft.
2) Skyl champignonerne grundigt og skær stilken ud.
3) Læg champignonerne i et ovnfast fad med bunden opad.
4) Skær bacon, løg og stilkene fra champignonerne i små tern.
5) Steg bacon, løg og champignon-stilke på en varm pande til det begynder at tage farve.
6) Fordel blandingen over de udhulede champignon og top med revet cheddar.
7) Gratinér champignonerne i ovnen ca. 12 min. til osten får farve - evt. oppe under grillen de sidste par minutter.



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar