mandag den 23. juli 2012

inspiration

Efter over et år i blogland, ved jeg om nogen, hvilken herlig tidsrøver det er. Såvel som jeg elsker selv at blogge, så elsker jeg at læse med hos andre bloggere. Siden jeg startede bloggen op har mine inspirationskilder ændret sig en del - fra bage-/kageblogs og 'almindelig' sund kost (fedtfattigt og med korn) til sundere kost uden korn. I takt med jeg har droppet kornet og fokuserer på at holde kulhydratindtaget nede er der kommet flere og flere LCHF-/ palæo-inspirerede blogs på min læseliste. Da jeg ikke ved, hvormange af jer, der lurer min blogliste (i højres side her på bloggen), vil jeg gerne dele mine favoritter med jer her - for det fortjener de.

danske

Madbanditten - Jane blogger om lækker LCHF-mad, hverdagens tanker om mad, mad og børn. Jeg ver vild med hendes personlige beretninger fra hverdagen, krydret med autentiske billeder. Desuden er jeg Jane evig taknemlig for inspirationen til at droppe kornet, som startede med en udfordring i april 2012 på 'bare' 7 dage og min kost er fortsat kornfri :-)

Sund for sjov - Charlotte blogger om sundhed ud fra en holistisk synsvinkel. Sundhed er ikke bare det vi putter i munden - psyke og krop skal have det godt hele vejen rundt. Hendes indlæg er ofte meget personlige og sætter gang i tankerne (i hvert fald hos mig).

Det sunde liv - Trine hoppede ligesom jeg med på Janes udfordring: '7 dage uden korn' og har derfor været en god støtte og inspiration i det kornfrie liv.

Mad med mere (nydelse) - Tatjana blogger masser af lækre opskrifter UDEN mel og sukker. Der er fyldt med alternativer til de ellers sukkerfyldte lækkerier. Så vil du gerne uden om sukker, men nyde det 'søde', er hendes blog mere end et besøg værd.

Rikkeprikke - Rikke har en skøn blog, hvor der gives glimt af hendes hverdag og ikke mindst skønne tvillinger.

Fede tider - Henriette blogger om dejlig mad med smør! og uden sukker. Samtidig tager hun diverse relevant fagmateriale op. Der er god saglig viden at hente her.


udenlandske (engelsksproget)

PaleOMG - Juli blogger om masser af palæo-opskrifter - og hvem kan savne korn med al den lækre mad?

The Healthy Foodie - Sonias blog er en af de første udenlandske blogs, jeg faldt over. Hun eksperimenterer, ligesom jeg, med sin kost ud fra det mantra, at sund mad ikke skal være kedelig. Hendes opskrifter er desuden fri for sukker og de seneste også glutenfri.

God læselyst!

11 kommentarer:

  1. Søde Sveske, tak for den fine omtale.

    Jeg er enig med dig i at blogland er en tidsrøver. En ting er, at det tager tid at blogge men at læse andres. Oh so many blogs, so little time... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane,
      Det var da så lidt. Jeg er en ivrig læser hos dig.
      Min liste er også meget længere end den, som er gengivet her, men de her vender jeg bare konstant tilbage til (i et forsøg på begrænsning) ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. tak :) -nyder også at kigge forbi hos dig :)
    Jeg må se at få fundet et nyt kamera så der igen kommer lidt billeder og lidt mere mad på bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak ;-)
      Jeg nyder at kigge i din gemmer, men ny inspiration er bestemt altid velkommen.
      - frk. sveske

      Slet
    2. P.S. Særligt dit indlæg omkring kost i.f.m. graviditet (http://fede-tider.blogspot.dk/2012/05/optimal-sundhed-fr-og-under-graviditet.html) er et jeg vender tilbage til. Det bl.a. også for, at kunne 'give det bedste videre', at jeg er begyndt at kigge min kost efter i sømmene. Skulle du støde på flere fagrelevante artikler om emnet, så læser jeg ivrigt med.

      Slet
  3. Kære Sveske

    Sikke en dejlig liste at være på! Som du ved læser jeg også ivrigt med hos dig, og jeg bliver helt glad, hver gang der er et nyt inspirende indlæg fra dig.

    Er meget enig i dine favoritter, dog er jeg ikke hoppet så meget med på de engelske endnu, jeg synes nogle gang mål og andre slags varer gør det lidt besværligt, men måske det bare er mig...

    Kærlig hilsen Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Trine,

      Ilm! Jeg tænker din blog flere gange dagligt.
      Jeg bruger også klart mest de danske, for det der med at regne opskrifter om er altså lidt bøvlet.

      KH
      - frk. sveske

      Slet
  4. Årh tak Sveske, hvor blev jeg da glad der. Jeg er på nogens liste :D Tusind tak, og som du ved, så læser jeg bestemt også med hos dig :)
    TAK!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bestemt på min liste :-)
      Håber, du nyder Bulgarien?
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  5. Tusind tak for omtalen - du er også på min liste :-)
    Og vedrørende dit leggingsproblem: klip et hak ned i elastikken i hver side - de kan godt holde en aften eller to, selvom du har klippet i den, og leggingsdellen (som jeg også havde, da jeg vejede 53 kilo, inden rygestop!) bliver meget mindre. I benene klipper du bare elastikkerne af - det ses ikke, når musikken spiller, men de ruller lidt op, så vælg en lang version :-)
    Knus fra Tatjana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tatjana,
      Dejligt, ud også kigger med hos mig ;-)
      Tak for tippet, havde faktisk overvejet det med elastikken for oven, men har vist fundet et par, som er okay nu.
      KH
      - frk. sveske

      Slet