lørdag den 20. april 2013

tofarvede mini bananbrød



Lørdag er der plads til lidt lækkerier herhjemme, dem er der ellers skåret ret meget ned på. Der lå en banan også meget kedelig ud i min vindueskarm, så det var oplagt at bruge den i dagens søde indslag. Banan søder jo helt naturligt og jeg en meget moden banan har ekstra meget sødme. Banan blev derfor eneste sødning i disse må brød, så de kan måske endda snige sig ind på hverdage. Opskriften er stort set lig denne, men I får den også lige her, som jeg lavede dem i dag.

tofarvede mini bananbrød
(6 store muffinforme)

1 stor moden banan
½ dl kokosmælk, fløde el. lign.
2 æg
1 tsk kanel med top½ tsk vanillepulver
50 g smeltet kokosolie eller smør
1 dl kokosfiber
½ tsk bagepulver
2 måleskeer loppefrøskaller
1 spsk kakaopulver - jeg brugte raw

fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 200 grader.
2) Blend banan, kokosmælk og æg med kanel og vanillepulver.
3) Rør smeltet smør/ olie i sammen med kokosfiber, loppefrøskaller og bagepulver i.
4) Kom halvdelen af dejen i seks forme.
5) Rør kakao i den sidste halvdel af dejen og fyld i formene ved siden af den lyse.
6) Bag brødene ved 200 grader i ca. 15 min.





...enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar