mandag den 18. november 2013

ugens træning #70 (46)

mandag: eftermiddag 90 min. yoga

tirsdag: eftermiddag 2 min. opvarmning. 70 min. styrketræning af bryst/ triceps i selskab med Brow

onsdag: morgen 3x solhilsen.
eftermiddag 5 min. opvarming. 80 min. styrketræning af ryg/ biceps/ skuldre i selskab med Brow

torsdag: hviledag

fredag: morgen 3x solhilsen.
eftermiddag 5 min. opvarmning. 50 min. styrketræning af bryst/ triceps/ ryg/ biceps


lørdag: formiddag 5 min. opvarming. 90 min. styrketræning af ben i selskab med Brow

søndag: formiddag 60 min. step

Endnu en træningsuge er gået. Det lykkedes at få lidt mere struktur på træningen i denne uge, da brormand gjorde mig selskab (læs: og agerede chauffør) det meste af ugen. Det var dejligt. Træningen virker nemlig også mentalt for mig og her er det ellers lidt stress-præget i tiden. Apropos det forhøjet nivau af cortisol, så bød ugen på andensidste omgang af min skønne yoga time i denne omgang. Det er helt sikkert noget, der skal implementeres igen så snart det er muligt. Indtil da forsøger jeg mig med at få gang i kroppen om morgenen med lidt solhilsner, som gør så meget godt for både krop og sjæl.
En uge med fire styrketræningssessioner passer mig bare godt, så det satser jeg på igen i den kommende om energi og logistikken så må være med mig i den 'plan'. Brormand er i hvert fald ved at blive lidt hooked på styrketræningen her i vinterpausen fra landevejscyklingen. Så må jeg se, om det ikke også kan lykkedes at komme hele kroppen igennem to gange i noget der ligner en 2-split.
Selv om jeg skal passe på med at stresse kroppen unødigt ved at 'gøre for meget', så vil jeg ikke undvære min træning, da den som sagt også er et frirum rent mentalt.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar