lørdag den 13. august 2011

lørdag i bagehjørnet...

Efter min lækre morgenmad, gik turen til fitnesscentret for at få en omgang sved på panden, men inden lavede jeg lige dej til en omgang pølsehorn (spiste de to sidste fra fryseren i går). Opskriftet har jeg postet tidligere, så den kan I finde her. Denne gang brugte jeg hvidhvedemel i stedet for fuldkornshvedemel og det blev de kun endnu bedre af. Desuden fik de lov at hæve ca. 2 timer inden jeg var hjemme fra træning - opskriften siger ca. 45 min. Dejen var bare lækker blød at arbejde med i dag :-) Jeg har ikke tidligere været gode venner med gærdej, da det altid endte med kanonkugler, men men øvelse gør mester. Måske jeg en dag bliver lige så god til min mor til det der bagning. Der er hun nemlig et kæmpe forbillede, som det ofte ikke er til at få en opskrift ud af, da hun laver om på den, hvis hun da overhovedet kigger efter en ;-)
I får lige lidt billeder...

De rå lyserrøde horn klar til ovnen

Så er der nybagte pølsehorn...

Klar til fryseren...

Rod i det lille køkken, for pølsehorn var ikke det eneste, der var på programmet... også proteinkager, men de får lige deres eget indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar