søndag den 29. april 2012

dag 17 uden korn

morgenmad:
scrambled eggs (af 2 æg) med chiliost + ½ rød peberfrugt

frokost:
hjemmerørt tunsalat på spinat med kerneknækbrød
+ gulerødder

eftermiddagssnack (to go):
ca. 10 mandler

aftensmad:
2 pandekager uden mel! med kærestens grøntsagspande

aftensnack:
dadelkage + hjemmelavet flødeis (opskrift er på vej) og lidt kakao nibs ;-)

Lørdag = dag 17 = kornfri.

Inden dagens træning med kæresten fik jeg en hurtig gang æg med ost og lidt grønt. Jeg hoppede med på kærestens skuldertræning i dag og fik lavet lidt cardio ved siden af. Det var en fin, men lidt lang træning, så frokosten skulle være nem og hjemmelavet tunsalat er nemt. Min bestod af 2 ds.tun i vand, ½ rød peberfrugt i små tern, lidt majs, 3 spsk fromage frais, 1 stor spsk mayonnaise, saft af ½ citron + salt & peber. Kæresten er heldigvis helt med på at der ikke er korn i kosten - det er skønt.

Aftensmaden havde vi ikke lige fået planlagt, så da sulten allerede var for stor, måtte vi være lidt kreative og det blev til pandekager med grøntsagsfyld - det var lækkert. Dejligt det kan være nemt og lækkert, selv om det er lørdag ;-)
Lørdag = hygge = kage og is... Uhm! Dejligt punktum for en dejlig lørdag, trods det kedelige vejr.

Fik du også nogle lækkerier i går?

P.S. Wow! så rundede det samlede antal sidevisninger 100.000! Tak, I er de dejligste læsere :-)

11 kommentarer:

  1. *host host* Majs er korn *host host* (hedder jo også corn på engelsk) :-)God søndag til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita,
      Det er jeg klar over og det er også sjældent og meget lidt, når jeg får majs - så det må være lidt af de 20 procents buffer, som jeg har ;-)
      God søndag til dig også ;-)
      - frk. sveske

      Slet
    2. Majs er desuden en af 'undtagelserne', da de er glutenfri - læs evt. hvad Eva skriver her: http://evatorgersen.dk/hvorfor-ga-glutenfri/
      - frk. sveske

      Slet
  2. Hæhæ, jeg fik også tunsalat i går - og det ser ud til at vi laver det på mere eller mindre samme måde :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt - jeg er ikke så god til at få spist noget fisk, men da kæresten da lige faldt over tun på tilbud og købte flere dåser med hjem, var det oplagt med en tunsalat.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Kære frk. sveske

    Jeg nyder at følge med i dine indlæg, selvom min egen blog jo må siges at prædike noget helt andet :)

    Men i dag har jeg faktisk lavet et indlæg, som næsten kunne være et af dine! Bananvafler med mandelmel! Du kan se dem lige her, hvis du har lyst: http://anneauchocolat.dk/?p=5035 :-)

    Kh Anne au Chocolat

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne,
      Dejligt, du nyder at læse med her :-)
      Dem må jeg da lige have tjekket ud.
      God aften.
      - frk. sveske

      Slet
  4. Uh, den dadelkage ser altså lækker ud!!

    Dejligt at din kæreste er med på den, herhjemme spiser vi sjældent det samme.

    Jeg tænker også, at det er ok at spise majs engang imellem, jeg elsker det i tunsalat:-) Og til sommer vil jeg nyde en grillet majskolbe med smør, uhm!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine,
      Den er virkelig lækker - selv som chokoladekage/ brownie skal være i mit hoved - derfor tilføjede jeg også lidt ristede hasselnødder denne gang.
      Ja, der skal være plads til majs i min kost, det er helt sikkert. Jeg vil heller ikke undvære en god grillet majs med smør. MUMS har bare haft lyst til grill-mad den sidste uge og her tænkes ikke på fastfood-udgaven, men hjemme grillet steak og masser af grøntsager lavet på grillen. Uhm!
      God søndag aften.
      - frk. sveske

      Slet
  5. Uhm, chokolade is...

    Jeg har sukker-fri vanilje is undervejs i fryseren og en mel-fri chokoladekage til at køle af på komfuret.

    Det er vel søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den kunne godt have fået lidt mere kakao, men jeg er vild med den milde banansmag, som den har. Skal nok lige blogge opskriften snarest.
      Uhm! lækkert.
      Det er nemlig søndag ;-) så mon ikke weekenden skal afsluttes med lidt dadelkage senere.
      God søndag aften.
      - frk. sveske

      Slet