tirsdag den 10. april 2012

lækkerier fra rawandmore.dk

rå kakaopulver, rå nødde/ bærsnack med chokolade &
rå thai-, karrykrydret cashewnødder

fintmalet og fiberrigt kokosmel

Siden Jane postede sit indkøb hos rawandmore.dk, har jeg haft en ordre i tankerne. Efterhånden som der så er dukket flere opskrifter med den fiberrige kokosmel op, som jeg gerne vil afprøve, var der ikke længere nogen vej udenom.

Desværre nåede pakken ikke frem til mig før påske, som ellers var planen - skyldes problemer hos Postdanmark. Men i dag kunne jeg hente min pakke fyldt med lækkerier. Der bredte sig en skøn duft at kakao/ chokolade, da jeg åbnede papkassen. Uhm!

Ud over ovenstående kakaopulver, snacks og det omtalte kokosmel røg der en pakke rispapir i kurven. Det bliver min rispapir-debut, når kæresten og jeg senere på måneden skal lave vietnametiske forårsruller. Kommer I helt sikkert til at høre mere om.

rispapir

På Janes opfordring skulle de rå chokolader fra Booja-Booja også testes...

rå chokolader fra Booja-Booja i en mørk- og en hindbærvariant

Dejlige produkter, som emmer af forkælelse og kvalitet. Nu glæder jeg mig til at smage og eksperimentere med lækkerierne.

8 kommentarer:

  1. Mums, det ser lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også til at 'kaste' mig over dem.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Er du tosset de ting ser meget spændende ud! Jeg er selv pjattet med rice paper rolls, som jeg ofte spiste til frokost da jeg boede i Sydney! Glæder mig til at høre mere om de "raw" produkter du har købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig også til at lave nogle risruller. Har du blogget nogle måske?
      Jeg skal nok skrive et par ord, når jeg har smagt på varerne ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  3. Årh, har du smagt chokoladerne? Mine tænder løber helt i vand ved tanken. De er de mest syndige raw chokolader, jeg har smagt.

    Jeg er løbet tør for kokosmel, så jeg skal da vist have lagt en ordre også.

    Glæder mig i øvrigt til at følge dine eksperimenter med rispapiret. Selv kan jeg slet ikke finde ud af at bruge det. Det klistrer bare sammen, inden jeg får lavet en eneste forårsrulle. Jeg må gøre et eller andet forkert.. :-S

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Jane,

      Nej, det har jeg ikke. Har kun haft varerne oppe til foto og ikke rørt nogle af pakkerne... endnu!

      Ja, du er jo ret begejstret for det kokosmel, så nu er jeg spændt på at drage mine egne erfaringer med det.

      Hehe, jeg er spændt på at 'lege' med det rispapir - så må vi se, hvor heldig jeg er - skal nok dele det her på bloggen.
      Har læst at de bare skal ligge i koldt vand kort for at blive bløde til at rulle, men jeg har min debut tilgode.

      - frk. sveske

      Slet
  4. Lige et tip - dyp rispapiret hurtigt i vand - lad det IKKE ligge nede i vandet, så er det helt umuligt at arbejde med. Jeg taler af (3 mdr i Vietnam) erfaring ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonym,
      Tak for tippet. Jeg har også læst, det bare lige skulle gøres vådt (10 sek.) i koldt vand. Bliver spændende at eksperimentere med ;-)
      - frk. sveske

      Slet