onsdag den 18. april 2012

grillede grønne bønner




Grønne bønner er noget, jeg altid har i fryseren til dage, hvor der skal hurtigt tilbehør på bordet og i dag var en af de dage. Jeg var sent hjemme efter træning og skulle bare lave lidt tilbehør til rester af de lækre saftige kyllingedeller fra i går.
Idéen har jeg fået fra Twin Food. Det er bestemt ikke sidste gang, jeg tilbereder grønne bønner i ovnen på den måde. Det er nemt og de blev rigtig lækre.
Der er et hav af variationsmuligheder - jeg lavede mine som følger:

grillede grønne bønner
(1 pers.)

Ca. 300 g grønne bønner - evt. fra frost, letoptøet
1-2 spsk. rapsolie
1 tsk. urtesalt
lidt citronsaft
revet primadonna eller parmesan
en lille håndfuld ristede græskarkerner

fremgangsmåde:
1) Fordel bønnerne på en plade med bagepapir, dryp med olie og drys med urtesalt.
2) Bag bønnerne ved 220 grader i 15 min. - evt. på gril de sidste par min.
3) Kom bønnerne i et fad, vend citronsaft i, riv ost over og top med ristede græskarkerner.


Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Uhm, dem har jeg da vist ingredienserne til at lave en af dagene:-)
    /Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg da, du skal ;-) De er virkelig lækre og NEMME!
      Specielt, hvis du er vild med grønne bønner, som jeg er.
      - frk. sveske

      Slet