mandag den 30. april 2012

dag 18 uden korn

morgenmad:
scrambled eggs med chiliost og chorizo + ½ avocado

frokost:
2 pandekager uden mel! med crunchy peanutbutter og ½ banan i skiver
+ ½ agurk og ½ avocado

aftensmad:
blomkålspizza med diverse grønt & chorizo, spinat med avocado og agurk
+ simpel dressing af fromage frais, mayo og grøn pesto

 aftensnack:
dadelkage med vanilleis drysset med lidt lakridspulver

En søndag, med træning, tøjvask og forberedelse til en ny uge, er nu gået. Endnu en dag uden korn. Jeg har slet ikke problemer med at undvære det korn - tænker ikke på det. Jeg er blevet rigtig glad for alle alternativerne og tænker ikke på det som et 'projekt' med en slutning, men som en ændring af mine vaner.

Jeg fik købt en lækker chorizo fra Aalbæk Specialiteter og den kom lige i min mad et par gange i dag. Jeg spiser ikke ret meget svinekød, da jeg ikke bryder mig om smagen, men smagen af den her chorizo med jalapenos er rigtig lækker. Kunne godt være lidt mere stærk til mine smagsløg, men ellers rigtig god. Dog er jeg ikke villig til at give fuld pris for den - fik den på tilbud til 25 kroner og der kan jeg være med.

Min frokost blev lige lavet i en hurtig vending. Kæresten skulle have scrambled eggs med tun og grønne bønner til, men der stod jeg lige af scrambled eggs med tun?! Argh! Der var heldigvis lige et par pandekager i køleskabet efter vores aftensmad lørdag. Det er ren hygge med crunchy peanutbutter og banan. MUMS! 

Har du endnu ikke prøvet pizza med blomkålspizza, så er det virkelig lækker søndagsmad. Prøv selv ;-)
Vi satte et skønt punktum for weekenden med endnu en gang dadelkage og is. Uhm...

Se lige, hvad min dejlig kæreste havde gemt i mit skab...

... det fineste From Soldier To Soldier-armbånd :-)

4 kommentarer:

  1. Så snart der er blevet handlet (er løbet tør for æg!!), og jeg har samlet kræfter til det, så skal jeg altså prøve den kage. Jeg har tidligere selv fundet på en version over det samme, du ved, men det var en af dem, jeg aldrig fik skrevet ned, og så forsvinder det jo stille og roligt.
    Fint armbånd. Fik lige flash back til da jeg arbejdede i guldsmeds webshop, der sendte jeg godt nok mange af dem afsted ud i landet :)
    Hav en dejlig dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,
      Det lyder godt. Uh ingen æg - det er ikke godt hjemme hos mig i hvert fald. Morgenen skal ligesom bare starte med æg i en eller anden form - de mætter så godt. Kender godt det der med opskriften, men efter jeg er kommet i bloggerland hænger der tit en notesseddel med en opskrift, som er hurtigt kradset ned på vores opslagstavle.
      Hehe ja, det er vist ret populært - jeg har først forelsket mig i det for nylig og den fangede kæresten ;-)
      Har lige et spørgsmål, når nu du har haft flere imellem hænderne - skal hjertet 'stritte' opad/ vipper skråt, når det ses fra siden?
      Dejlig solskinsdag til dig - håber ryggen er i bedring?
      - frk. sveske

      Slet
    2. Nej, det synes jeg ikke det skal? Jeg husker det bestemt som om de er flade, eller lige eller noget. Nej, det skal ikke stritte.
      Ryggen er i bedring tak, men jeg ligger stadig. Men lidt bedring er bedre end ingen bedring ;)

      Slet
    3. Hej igen Rikke,
      Hmm nej, det var også min tanke - skal lige forbi butikken her i eftermiddag.
      Det var godt, men træls den stadig holder dig i sengen :-S
      - frk. sveske

      Slet