torsdag den 12. april 2012

udfordring: dag 1 uden korn

dagens morgenmad

Nu er dag 1 snart gået og jeg lever endnu - på trods af en voldsom hovedpine, som har plaget mig hele dagen. Den har endnu ikke sluppet mig, men det ved jeg jo, er en af de værste konsekvenser af en kold tyrker, som jeg har taget i dag. Kampen i hovedet om at give efter for sukkertrangen har være heftig, men jeg vandt.

Dagens måltider har set ud som følger:
  • morgenmad: scrambled eggs af to æg og revet parmesan stegt i kokosolie + ½ avocado
  • formiddagssnack: ½ lille bg Cheasy hytteost + ½ peberfrugt og 1 gulerod i stave
  • frokost: rest af kødboller i tomatsauce + salat af spinat, peberfrugt og majs
  • aftermiddagssnack: 10 mandler
  • aftensmad: omelet af 2 æg stegt i kokosolie med frisk mozzarella, cherrytomater, squash, forårsløg og langtidsbagte tomater i olie + gulerod og agurk i stave
  • aftensnack*: nøddeknas
*den ville jeg gerne have været uden om, men mod en enorm lyst til Rittersport med hele nødder, var det mit bedste alternativ.

Desuden har varmt vand med lime, tyggegummi, lidt Läkeroler og en dåse Pepsi Max (ja, jeg ved godt, jeg bliver både blind og døv af det aspartam, men jeg kunne ikke lige luge den vane ud i dag også - en ting ad gangen) hjulpet mig igennem dagen. Og selvfølgelig masser af rent vand, som har givet adskillige toiletbesøg.

Jeg er ved bedre mod nu end da jeg lige landede herhjemme og skulle lave aftensmad sent. Der blev derfor også lige lige lavet en hurtig omelet i stedet for den mad  jeg ellers havde planlagt. Sådan kan det jo gå - men jeg kom uden om kornet og er klar til at fortsætte 'kampen' i morgen. Kryds dog lige fingre for, at hovedpinen slipper mig til i morgen.

dagens nemme aftensmad

Godnat og på gensyn i morgen.

8 kommentarer:

  1. Synes det er så fedt, at du gør det og jeg følger helt sikkert med. Overvejer selv at gøre det en uge til at starte med og så se, hvordan jeg reagerer på det. Men indtil videre ser jeg bare hvordan det går hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frk. Hyms,
      Du skal være meget velkommen til at lure med herinde.
      Det var i den grad en udfordring i går, men håber, det bliver bedre/nemmere som ugen den går. Ugen er også blot en start for mig - håber da at kunne fortsætte med at begrænse kornet fremover, da jeg er ret overbevist om de positive konsekvenser.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Skide sejt, at du har klaret det trods hovedpine og kamp i hovedet!
    Hvis du har lyst, kan du Se hvordan jeg klarede min første dag på www.detsundeliv.wordpress.com - her har jeg oprettet en blog til denne udfordring.
    Jeg er dog ikke på sukkerafvænning - én ting ad gangen. Sørger bare for at få protein med min frugt og prøver at begrænse det, så jeg ikke falder i de 300 g blandet slik, jeg nemt kan kværne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er selv skide sej! Jeg kigger helt sikkert med hos dig!
      Uh, jeg kunne så meget have kværnet 200 g chokolade i går, men nøddeknasen klarede den trang og dagen i dag er startet godt med æg, ost og grønt :-P
      God dag!
      - frk. sveske

      Slet
  3. Godt at høre at dag 1 er veloverstået. Jeg kom også fint igennem dagen, men af fare for at springe på chokoladen måtte jeg kravle under dynen allerede kl 20. Det går jo ikke hver dag! Men nu skulle det gerne blive lettere, for mig er det som regel den første dag der er den værste.
    Du skal ihvertfald ikke undskylde at du drikker light sodavand over for mig, jeg bruger dem flittigt når den allerværste sliktrang kommer over mig, så jeg er på din side ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, så er det ikke kun mig, som kæmper med trangen til det søde - går også allerede med bageplaner - uden sukker og mel selvfølgelig.
      Jeg synes dag 1-3 er de værste, så når den nye uge starter går det forhåbentlig rigtig godt.
      Okay - det er også min buffer med det der light sodavand, selv om jeg gerne ville uden om det. Det må blive næste udfordring, når sukker er dømt ude og korn begrænset (som er det fremtidige mål).
      - frk. sveske

      Slet
    2. hehe.... det bliver nu virkelig svært at undvære light sodavand og mange andre light produkter for den sags skyld. Vi skriver projektet på listen ;o)

      Slet
    3. Det er en deal ;-)
      Jeg har efterhånden sluppet en del light produkter med tanke på at undgå alle de tilsætningsstoffer, som der typisk er i. Men light sodavanden hænger ved - har altid været min buffer...
      - frk. sveske

      Slet