torsdag den 26. april 2012

dag 15 uden korn

morgenmad:
+ 1 spejlæg med ost

formiddagssnack (to go):
1 pandekage uden mel (appelsin/vanille) med choko-nøddecreme

frokost (to go):
omelet med spinat og ost, fyld af peberfrugt og rødløg
+ spinat og cherrytomater

eftermiddagssnack I (to go):
10 mandler + tørrede gojibær

eftermiddagssnack II:
5-6 stk. mørk + lys chokolade uden tilsat sukker
og 5-6 (små) dadler
UpS!

 aftensmad:
blomkålspizza med tacosauce, ost og diverse grønt
+ spinat og cherrytomat

aftensnack:
smagsprøve på dadelkagen ;-)

I dag er dag 15 uden korn. Jeg har ikke spist korn eller sukker - men godt nok (hygge-)spist meget :-S
Sådan en eftermiddag med træningsfri er potentielt 'farlig' for mig, men jeg har godt nok være effektiv! Der er blevet vasket sengetøj, lagt rent på, købt ind, gjort rent, ordnet 1,5 kilo kylling og marineret en portion til frokosten i morgen, bagt weekendkage (læs: dadelkage) og lavet en gang blomkålspizza til aftensmaden. 

Nu er der klar til kæresten kommer hjem i morgen formiddag. Det betyder også, at jeg er gået på weekend i dag, skønt! Den står på ren kæreste-hygge i morgen aften, hvor kæresten og jeg skal ud og have mexicansk mad og ind til Mick Øgendahls show 'SPAS'. Jeg glæder mig helt vildt!

Godnat!

7 kommentarer:

  1. Det er så sejt at du holder ud! Jeg håber du får en god hyggedag med kæresten og glæd dig til SPAS, det er bare herre godt ! God weekend ;o)

    SvarSlet
  2. Hej Merca,

    Tak ;-)
    Det kan kun blive en dejlig dag - er stået op til solskin.
    Rigtig god weekend til dig også :-)

    - frk. sveske

    SvarSlet
  3. Jeg er spændt på hvad dit madbudget viser i april måned, hvis du da kommer med en bemærkning om dette? Jeg synes nemlig det er dyrere at leve lavkarbo end normalt 'dansk' med sukker og korn.
    Fik du min mail eller forsvandt den ud i den tomme intethed igen?
    Kh Rosa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rosa,
      Nej, jeg har fået din mail - beklager jeg ikke har fået svaret dig endnu. Der er lige lidt mindre blogger-tid, når jeg har kæresten hjemme ;-) Besvarer den hurtigst muligt.
      Ja, det er også dyrere, men hos mig er der forsvundet flere bager-indkøb, som trak op. Denne måned lander vist cirka på samme niveau, men har jo heller ikke kørt lavkarbo hele måneden.
      - frk. sveske

      Slet
    2. Helt ok. Bare lige for at vide om det var mislykkedes igen.
      Når man er gift med en helt almindeligt danskspisende mand, så forsvinder disse korn- og sukkerindkøb desværre ikke ;-)

      Slet
  4. Nu fik jeg endelig prøvet blomkålspizzaen. Den smagte jo helt fantastisk.. fik virkelig følelsen af, at jeg rent faktisk spiste pizza, dog bare med god samvittighed:) Den skal jeg klart lave igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Hvor er det bare godt at høre! Tror også, der kommer pizza på menuen her igen i morgen - det er bare lækker søndagsmad. Pizza med god samvittighed, præcis som du skriver.
      God lørdag aften ;-)
      - frk. sveske

      Slet