søndag den 1. april 2012

anmeldelse: nu som mennesker

(billedet er lånt på nettet)

I fredags var brormand og jeg tilskuer til 'Casper & Frank - Nu som mennesker' i Vejle Musikteater. Det var en succes! Showet var anderledes sammenlignet med de stand-up shows, vi tidligere har set live. Stand-up'en var krydret med både dans og musik, hvor de blandet andet selv havde skrevet tre sange.

Grundelementerne var deres liv hver for sig og fælles - de havde således både sessioner alene, mens den anden part trak sig tilbage, og fælles. De supplerede hinanden godt og overgangene var gennemtænkte. Det er en disciplin i sig selv, synes jeg, når der er to på scenen. Vi fik historien om deres venskab, hvad der havde ført dem fra hinanden og sammen igen (nærmest en historie om gammel kærlighed, der aldrig ruster).

Der er dog ÍNGEN tvivl, om at de som personer, er MEGET forskellige. Det bærer hver deres del af showet også meget præg af. Vi fattede klart mest sympati for Frank og han er bare sjov lige meget hvad han nærmest joker om - valg af el-elselskab og parforholdets samtaler uden indhold var til stor underholdning blandt meget andet. Caspers del bar præg af nyt parforhold til den meget unge datter af Jarlen og flere jokes under bæltestedet.

Vi fik i den grad grinet igennem og havde en dejlig aften. Det var skønt at showet var bredt ud over en hel aften (kl. 20.00-22.45), da de havde indlagt pause. De gange jeg ellers har været til stand-up, har det typisk været halvanden time i streg uden pause og så er det bare for hurtigt ovre. Desuden fik vi klart indtrykket af, at de havde valgt at have en 'fest' på scenen - et frirum til alt det, de gerne ville ud med. Derfor blev det også en 'fest' at være publikum.

Jeg vil klart anbefale showet, som levede helt op til mine forventninger. De leverede et anderledes show med masser af gode jokes og anekdoter fra hverdagen.

Jeg glæder mig til at besøge musikteatret igen om en måned, hvor kæresten og jeg skal ind og se Mick Øgendahls 'SPAS' (også en julegave).