lørdag den 14. april 2012

udfordring: dag 3 uden korn

morgenmad:
2 pandekager uden mel! med crunchy peanutbutter +
2 stænger rød primadonna

frokost:
1 stk. soyamarineret kyllingfilet + blomkålscouscous med
spinat, parmesan & ristede mandler

eftermiddagssnack:
2 stk. glutenfri squashkage med sukkerfri cream cheese frosting

aftensmad:
nutty chicken curry (opskrift er på vej) + blomkålscouscous

aftensnack:

Dag 3 (den lumske tredjedag) er gået uden problemer. Jeg er faktisk lidt overrasket - trods en hård gang træning i formiddag bestående af en time BodyPump og lidt cardio, har jeg haft god energi resten af dagen. Svedte også mere til træning i dag, så jeg kommer da af med nogle affaldsstoffer. Jeg har dog lidt haft den 'tomme' følelse, som når kroppen er i kalorieunderskud - MEN jeg er mindre sulten. Har godt nok heller ikke præsteret det store ud over dagens træning. Elsker lørdage, hvor der er tid til afslapning og hygge med et (mad-)blad eller en (koge-)bog på sofaen.
Dag 4 venter i morgen og jeg er klar ;-)

Godnat og på gensyn i morgen.

Læs dagbog fra udfordringens første dage her: dag 1 og dag 2.

10 kommentarer:

  1. Godt at høre at den frygtede dag 3 slet ikke var så slem alligevel. Så er vi jo faktisk næsten halvvejs ! Jeg holder mig også stadig på måtten, og det til trods for at jeg var til 70års fødselsdag i dag. Lidt hårdt at sige nej tak til brød og dessert når alle andre sidder og smovser, men nøj hvor får man det godt med sig selv ! Bare kom an dag 4 ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merca,
      Ja, den er sej, den der med 'nej tak', men man bliver så stolt indeni, når det bare kommer ud af munden uden man tænker over det ;-) Jeg måtte også lige melde pas på en gang hjemmelavet kyllingeburger i fredags.
      Det er godt, der er andre lækre sager, vi kan smovse :-P
      - frk. sveske

      Slet
  2. Nøj jeg glæder mig til opskriften på den nutty chicken curry! (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Sofie,
      Den er komme på nu ;-) Se den her: http://frksveske.blogspot.com/2012/04/nutty-chicken-curry.html
      - frk. sveske

      Slet
    2. Tak!
      Den er allerede noteret på min to-try liste!
      Lavede forresten kokoskylling efter din opskrift i forgårs - både min kæreste og jeg er fans!
      (Både af den og MANGE af dine andre opskrifter!)
      Tak for en god blog og inspirerende opskrifter (:

      Slet
    3. Hej Anne Sofie,
      Tak for din dejlige kommentar. Jeg bliver så glad, når I derude finder inspiration herinde. Jeg finder selv meget inspiration i blogland og vil rigtig gerne give noget igen.
      God søndag.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Når man lige får overstået de første dage og finder gode alternativer for korn/stivelse, så går det som smurt! For mig er det dog vigtigt at få masser af protein til morgenmad for at kunne holde mig mæt, men der er jo sikkert godt med æg i dine pandekager også ;)

    Godt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har ganske ret - det gælder om lige at komme igennem de første dage, så de gode konsekvenser begynder at vise sig :-)
      Jeg lækker også vægt på protein i min morgenmad - ja, pandekagerne er jo hovedsagelidt æg og fromage frais/skyr.
      Tak tak.
      - frk. sveske

      Slet
  4. Hvordan er den sukkerfrie cream cheese frosting lavet? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stina
      Jeg har desværre ikke de præcise mængder, men en del smør og to dele flødeost smagt til med vanillepulver og sødemiddel (Sukrin melis og lidt agave sirup).
      - frk. sveske

      Slet