mandag den 16. april 2012

knækbrød uden korn


Når nu mine fiberkiks er dømt ude, må jeg jo søge til alternativer og Eva postede i forgårs 'Kornfrit knækbrød', som var perfekt inspiration til en gang knækbrød uden korn.
Jeg lavede min udgave efter nedenstående opskrift.

knækbrød uden korn

2 æg
1 dl mælkeprodukt - jeg brugte en rest creme fraiche 18 %
1 dl malede mandler
1 dl græskarkerner
1 dl hørfrø
½ dl birkes
6 måleskeer HUSKfiber
evt. et nip salt

fremgangsmåde:
1) Rør alle ingredienserne sammen i en skål og lad den hvile kort.
2) Bred dejen ud på en bageplade beklædt med bagepapir med våde fingre og til sidst med en kagerulle - læg husholdningsfilm over dejen, så den ikke klistrer på kagerullen.
3) Del evt. dejen firkanter med en skrap kniv eller bag den hel og bræk i stykker efterfølgende.
4) Bages ved 175 grader i ca. 20 min.




8 kommentarer:

  1. Uhm, de ser virkelig lækre ud ! De må prøves ved lejlighed !

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg da, du skal gøre.
      Jeg ved ikke lige, om de forbliver sprøde, men ellers må de lige en tur i ovnen igen. Havde ikke lige nogle ledige glas og en plastbøtte er bare ikke det bedste...
      - frk. sveske

      Slet
  2. Øh...jeg er måske lidt dum, men skal de ikke bages eller ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej da, den havde jeg lige glemt - er nu rettet.
      - frk. sveske

      Slet
    2. Super tak, så giver det mere mening :o)

      Slet
    3. Hehe ja, det var lige en 'find en fejl' til den opmærksomme læser.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Ej, hvor ser de dog lækre ud! Og endelig noget brød uden korn. Dem må jeg bage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rødhætte,
      Afprøv dem endelig og se også mine andre kornfrie opskrifter her på bloggen ;-)
      - frk. sveske

      Slet