søndag den 1. april 2012

madbudget mar 2012


I sidste måned tog jeg et kik på vores madbudget herhjemme og der havde jeg egentlig en ambition om, at bringe vores udgifter og antallet af indkøb ned (til/ under kr. 2.000), men det er ikke helt gået sådan. Faktisk har jeg ingen forbedring eller besparelse at berette om, tværtimod. Men men jeg er klar til april måned og ambitionen er der stadig.
Der har været for mange 'fornøjelsesindkøb' ('Diverse') i marts - disse er det planen at luge ud i.

Jeg har heller ikke været god til at handle ind til flere dage og måltider ad gangen de uger, hvor jeg har været alene. Derimod er det gået rimeligt okay med mit forsøg på madplan, når kæresten har været hjemme (han har haft to uger hjemme i denne måned). Den seneste uge har det været nødvendigt for at kunne få det til at hænge sammen praktisk og rent tidsmæssigt. Madplanen eller blot mine madidéer for ugen er kommet for at blive og for den kommende skal det netop modtagne kukkasse indarbejdes - det er en udfordring i sig selv.

Det samlede forbrug for marts landede på: kr. 2690,05.

Fordelingen så således ud:



(beklager kvaliteten)

Jeg har ikke så mange kommentarer til fordelingen. Den afviger overordnet ikke ret meget fra februars fordeling. Der er blevet købt olier og nøddecremer, som vi var gået tør for, som øger andelen af 'Nødder/ kerner/ frø/ olie'.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er ret organiseret at du ligefrem har lavet et diagram over dit forbrug :) Men det er meget sjovt at have overblik over hvad pengene rent faktisk går til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Xenia,
      Jeg synes, det er sjovt at se, hvad pengene går til ;-)
      Tillykke med du klarede din udfordring i øvrigt, så lidt kommer jeg aldrig til at leve for :-P
      God påske.
      - frk. sveske

      Slet