søndag den 15. april 2012

råkost med appelsin, granatæble & ristede cashewnødder


Lækker salat i skønne farver. Jeg har længe haft lyst til råkost og har appelsiner i køleskabet, som skal bruges. Et par af dem blev derfor brugt til denne lækre gang råkost.

råkost med appelsin, granatæbler & ristede cashewnødder

4 store gulerødder
2 appelsiner
appelsinsaft (fra 'skrogene', når appelsinerne er fileteret)
1 granatæble
1 håndfuld cashewnødder

fremgangsmåde:
1) Rist cashewnødderne på en varm pande til de får farve.
2) Skæl granatæblet, riv gulerødderne groft og filetér appelsinerne.
3) Kom gulerødderne et fad/ en skål og vrid appelsin-'skrogene' over. Top med appelsinfileter, granatæblekerner og de ristede cashewnødder.

Velbekomme!

Søndag er lig med forberedelser til en ny uge i mit køkken - se bare her!


Der er blevet bagt knækbrød uden korn (opskrift er på vej), lavet en gang nøddeknas (tror jeg er blevet lidt afhængig), skællet 1 kg gulerødder, lavet råkost og hakket blomkål til aftensmaden...

4 kommentarer:

  1. He he dygtig :) Jeg har også skrællet 1 kg. gulerødder klar til madpakkerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig skønt de står klar lige til at tage med på farten. De er også typisk på bordet til måltider her i huset - lidt ekstra grønt er jo godt.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Glæder mig til opskriften på knækbrød uden korn, jeg er nemlig glutenfri :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan! Kan du ikke tåle gluten eller fungerer den krop bare bedre uden?
      Opskriften er nu postet.
      - frk. sveske

      Slet