fredag den 30. maj 2014

whole30 dag 10-11

En tredjedel af de 30 dage er nu gået - det føles godt. Det var rart st komme på det to-cifrede antal dage - sådan rent mentalt. Med tre uger 'to go' er det ligesom nemmere at kunne se enden. Det lyder måske som om at det er en pinsel - det er det ikke. Jeg spiser masser af lækker mad og nyder pauserne fra mad (læs: selv om de gør mig sulten). Men dag 10 og 11 skulle være de hårde dage - og det har jeg mærket ved cravings og fravalg blev synlige...

dag 10-11
Særligt dag 10 var en laang hverdag uden træning - derfor kun tre store hovedmåltider. 
Mave og appetit arter sig stadig ikke rigtig. Derfor var det også nemt at støde ind i (læs: føle sig stødt/ snydt) fravalgene på . Mange af de sædvanlige varer i min indkøbskurv blev sprunget over. Jeg havde lyst til ost/ feta, bacon, chokolade, peanutbutter... (læs: der var jo 20 % på økologiske varer) Som nævnt tidligere så tiltrækker cremede konsistenser også min opmærksomhed i form af lyst til; is, chiagrød, kokosgrød m.m.
Nu håber jeg bare ikke de cravings skal vare ved helt til dag 16, som tidslinjen foreskriver. Det må tiden vise, jeg holder i hvert fald ved og spiste onsdag følgende:


Dag 11 lagde ud med god energi, men efter lang gåtur og andre gøremål ramte trætheden om eftermiddagen - var dog også tidligt vågen. Morgenmaden blev mangen til de seneste dage, men smagte mig mindre. Selv om der var lækker mad til frokost, cravede mine smagsløg stadig andet/ mere. Tyede derfor til en lille sidedish bestående af bagte rabarber drysset med kanel og dertil kokoschips. På grund af det døde punkt om eftermiddagen blev aftensmaden ikke noget særligt, da hverken kæresten eller jeg gad madlavning.


Bortset fra cravings har jeg de seneste dage bemærket, at min hovedbund er i bedring - mindre skællende og tendens til fedtet hår. Jeg fælder stadig meget, desværre. 
De næste dage må virkelig gerne bringe; ingen cravings, fladere mave/ minus oppustethed, gladere mave/ god fordøjelse og mere plus på energikontoen - ja ja, jeg venter mig meget af min Whole30.

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar