fredag den 2. maj 2014

spinatvafler (LCHF) | vaffel-toast


Hvis ikke jeg har sagt det før, så siger jeg det nu; jeg er vild med 'skjulte' grøntsager. Derfor kommer jeg gerne grøntsager i pandekager, omeletter, brøderstatninger m.m.
Da jeg havde lyst til toast (og havde god tid til frokostforberedelser grundet ferie) og ikke ejer et toastjern, kom vaffeljernet i stedet i brug til det formål. Det fungerer jo på samme måde. 
'Brødet' blev bløde og svampede vafler med frisk spinat. Inspirationen blev som så ofte før hentet i 'LCHF - Brød & Kager' af Jane Faerber. Opskriften kan desuden sagtens bages som pandekager og bruges til en lækker frokostwrap.

spinatvafler
(4 stk.)

3 æg
½ dl kokosmælk, fløde eller andet mælkeprodukt
1 håndfuld frisk spinat
8-10 friske basilikumblade
2-3 tsk loppefrøskaller
½ tsk bagepulver (kan udelades)
salt+peber
smør eller kokosolie til stegning

fremgangsmåde:
1) Kom alle ingredienserne i en skål.
2) Blend til en ensartet masse med stavblenderen.
3) Varm vaffeljernet op.
4) Bag vaflerne gyldne i en smule fedststof.

Inspiration: 'LCHF - Brød & Kager', Jane Faerber

tip!
Brug vafler til toast, som nemt laves i vaffeljernet. Kom fyld på den ene halvdel af vaflen og klap den sammen om fyldet, luk låget og bag toasten kort til osten er smeltet.


Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Ser virkelig lækre ud - skal jeg bestemt prøve at lave :-)
    /Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Simone,
      De blev lækre svampede og smagte skønt som toast!
      KH
      - frk. sveske

      Slet