mandag den 26. maj 2014

whole30 dag 6-7

Første uge af Whole30 er nu gået og hermed en opdatering på de seneste dage.

dag 6-7
Disse dage skulle være kendetegnet ved behov for mere søvn, men den fase synes jeg lige som, jeg har været i tidligere i den første uge. Selv om dag 6 og 7 har været weekend, så går jeg stadig tidligt i seng og står tidligt op - dog ikke kl. 500.
Dag 6 var dermed præget af bedre energi og øget mæthed - de der måltider omkring træningen er guld være og helt sikkert en læring, jeg tager med mig videre.


Dag 7 var søndag, som typisk er en travl- køkkendag hos mig med madforberedelser til en ny uge (som nu gerne skulle glide bedre på madfronten).
Frokosten blev derfor sen og lidt for lille. Det rådede en gang smagfuld og mættende kødsovs på masser af grønt og toppet med valnødder dog bod på.
Der er stadig plads til øget energi på kontoen (læs: husk nu saltvandet frk. sveske) og maven er ikke helt tilfreds... Her kan jeg dog ikke lige gennemskue årsagen, for masser af fiberholdige grøntsager ryger indenbords på den her kost. Tilgengæld så sover jeg som en baby - falder hurtigt i søvn og kan næsten ikke åbne øjnene, når vækkeuret ringer tidligt - ja, det kan være tidligt selv for et A-menneske.


Nu er jeg spændt på, hvad endnu en uge kan byde på. 

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

4 kommentarer:

  1. Åhhh, jeg misunder din søvn! Jeg sover virkelig ikke særligt godt, men jeg tror skylden skal skydes på eksamen - ikke whole30. Synes altid jeg sover dårligere, når jeg har en deadline hængende over hovedet.

    Dejligt, at du får noget positivt ud af træningsmåltiderne. Jeg kan desværre stadig ikke træne - øv :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den søvn røg så lidt fløjten i nat - tror jeg fik aftensmad for sent og så 'lider' jeg af: 'bare jeg nu ikke sover over mig' pt.
      Eksamensbyrde er bare ikke fordrende for noget som helst - og hatten af for at du kører en Whole30 oveni.
      Ja, de hjælper mig - særligt til ikke at overspise til aftensmad, hvor jeg ellers bliver meget sulten og da vi spiser sent aftensmad, så er det bare ikke en god kombi.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. En lille kommentar til det med maven: Hvis du plejer at spise kernebrød eller lignende samt kokosfibermel og lignende - så vil dit fiberindtag helt naturligt være noget mindre nu. Men det er efter min mening en god ting! Maven skal bare lige vænne sig til det, siger min erfaring. Og så kan maven faktisk blive bedre uden alle de fibre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva,
      Det har jeg faktisk også tænkt. Min mave er også langt mere rolig, men måske lidt for rolig nogle dage. I hvert fald er maven ikke flad (skulle den vist heller ikke være på dag 8-9). Jeg væbner mig med tålmodighed og tager endnu en dag med læker WholeFoods.
      KH
      - frk. sveske

      Slet