lørdag den 24. maj 2014

whole30 dag 4-5

Hermed får I lige endnu en update på min Whole30.

dag 4-5 sleepy creepy head...

Dag 4 og 5 er nu også veloverstået på mit Whole30-projekt.
Fjerde dagen var egentlig fin nok, selv om jeg lagde ud med for lille morgenmad. Blev dog reddet af en stor frokost og tidlig aftensmad, inden den stod på yoga. Måltiderne lå dermed tættere end de plejer.
På grund af den tidlige aftensmad fik jeg vist heller ikke lige fyldt nok på tallerknen til morgenmad på femte dagen. Der skal altså noget strørre mængder til end jeg er vant til med den højere fedtenergiprocent ved LCHF + der er ingen snacks på menuen, så måltiderne gerne kunne holde sulten fra døren (læs: fravær af sult er mere realistisk end mæthed for mig grundet meget stor appetit) mellem måltiderne. Extra fedt til aftensmad i går på dag 5 blev derfor mit våben mod sulten - det vælter vist ikke det hele...

For lidt mad og for lidt søvn er helt sikkert ikke en god cocktail og jeg har følt mig ramt. Desuden har kosten føltes lidt som en 'kur' (læs: hader hader det ord) de sidste par dage. Dag 5 værre end dag 4, når det kommer til træthed, tung i hovedet og irritabilitet - sidstnævnte skulle dog være ret karakteristisk for disse dage i forløbet.

Mine måltider har set således ud:



Nu gælder det dag 6 og jeg vil fortsat forsøge med andre og eventuelt lidt øgede fedtkilder. Desuden er der efter tip fra Louise kommet saltvand på menuen, som jeg håber kan gøre en forskel for energien. Min krop må bare gerne tilpasse sig snarest. Ifølge tidslinjen skal jeg nok forvente en uges tid mere med diverse 'bivirkninger'.
Det overrasker mig faktisk lidt, at jeg reagerer så meget på kosten, der ikke er milevidt fra min LCHF-kost. Selv om der på det senerste var gået lige lovlig meget brøderstatning og mørk chokolade i den. Jeg er dog trods alt 'sukkerfri' og er ret sikker på, at min tidligere sukkerjunkie ville være værre ramt.
Så ikke mere klynk herfra - jeg er klar på endnu en dag med masser af grøntsager.

Eat.Real.Food.
Go Whole30!


P.S. Læs mine øvrige indlæg om Whole30 ved at klikke på etiketten 'whole30' under dette indlæg.

2 kommentarer:

  1. Virkelig fin plan du har der, håber da din krop snart har vænnet sig:-)

    Er du til sund Hyldebærsuppe med æbler og pærer:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/05/hyldebrsuppe-med-ble-og-prestykker.html

    Krydser fingre for du gennemfører til egen glæde og gevinst.

    Hilsner fra Team Hoffbeck Blog
    Lasse

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lasse,
      Ja, det håber jeg også - jeg må huske det der ekstra salt i vandet. Whole30 fortsætter i hvert fald nu på anden uge og lad os se, hvad den bringer...
      KH
      - frk. sveske

      Slet