torsdag den 29. maj 2014

mejerifri morgenmad | kokosgrød med rabarberkompot


Endnu et tip fra gemmerne forud for Whole30 i mit liv. Det kan vel næppe kaldes en opskrift, men derimod et tip til en rigtig lækker og mættende morgenmad helt uden mejeriprodukter.
Faktisk er det også den slags morgenmad, som jeg er begyndt at savne lidt... Dejlig blød og cremet konsistens i min mund. Jeg fortætter dog lige med at tygge mig gennem de mange kilo grøntsager (læs: hvilket også er virkelig lækkert) tre uger endnu.
Der er ikke nogen tvivl om, at der laves mere rabarberkompot af de skønne økologiske stængler, jeg har frosset, når jeg er færdig med Whole30. Den bagte rabarberkompot gør sig virkelig godt på toppen af den mættende kokosgrød - hvad enten det er den neutrale eller varianten med cacao - eller måske endda med nutella-smag.

kokosgrød med rabarberkompot
(1 port.)

1 portion kokosgrød


topping - valgfri

fremgangsmåde:
1) Lav en lækker kokosgrød i den ønskede smagsvariant.
2) Spis den varme grød med det samme eller afkøl til dagen efter.
3) Top grøden med rabarberkompot og eventuelt øvrige lækre toppings.
4) Dig in og nyd en gang forkælelse til smagsløgene.

...enjoy!

_____
Indlægget indeholder affiliatelinks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar