onsdag den 14. marts 2012

min morgenmad


Min morgenmad er mit yndlings måltid lige for tiden. Efter en en lang periode, hvor morgenmaden bare var noget, der blev pakket ned og taget med på job og indtaget foran computerskærmen, prioriterer jeg nu at have tid til at nyde min morgenmad hjemme. Det gør det meget nemmere at få noget forskelligt. Som I nok har opdaget på det seneste, så er jeg blevet rigtig glad for pandekagerne uden mel! De er et hit!
Jeg havde ellers svoret, at intet kunne erstatte min skyr på morgenbordet, men jeg er blevet klogere og variation er guld værd. Til morgen stod den på skyr med brombær, passionsfrugt og crunchy nøddedrys. Jeg er vild med passionsfrugtens syrlighed sammen med den bløde skyr og det knasende drys. Give it a try ;-)

Hvad er din favorit morgenmad?
Hvilket måltid er dit yndlings?

6 kommentarer:

  1. Morgenmaden er helt sikkert også et stort hit hjemme hos os! :O) Yndlingsmorgenmaden lige pt er havregrød lavet på vand, med HUSK, kanel og frisk frugt ovenpå :O) Men skyr med frugt og müsli og pandekagerne uden mel kommer lige i hælende på grøden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      Lyder lækkert. Morgenmad er bare en skøn start på dagen.
      Glæder mig allerede til min i morgen tidlig - ved ikke om det bliver skyr eller pandekage endnu ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg er også ret glad for mine morgenmåltider og giver mig som regel god tid med tilberedningen. Jeg varierer meget, og synes både om æg, pølser og bacon men holder også af en god grød kogt med æblestykker og serveret med smørklat og kaneldrys. Jeg har ikke gjort så meget i Skyr, men det ser vildt lækkert ud med passionsfrugt og nøddedrys! Det skal sørme prøves! Pandekagerne? Uhm ja, de er osse lækre! Åhh, al' den go'e mad! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Lisbeth,
      ÆG er også kommet ind i min morgenmad for at blive. Til morgen stod den på pandekage og blødkogt æg. Uhm! Det er forkælelse. Der er nemlig al mulig god mad og ikke mindst morgenmad. Jeg elsker variation, men har det med at blive rigtig glad for en variation i noget tid, inden der så skiftes ;-) hehe.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Frk sveske - når du steger de pandekager uden mel, hvor meget smør bruger du så for at de ikke hænger fast på panden? Jeg vil nemlig ikke bruge for meget fedt stof, men vil samtidig gerne prøve dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina,
      Jeg steger dem i kokosolie og sparer ikke på det. De gode fedtstoffer er med til at stabilisere blodsukkeret.
      Lad mig endelig høre, hvad du synes om dem ;-)
      - frk. sveske

      Slet