søndag den 25. marts 2012

oopsies med bær

























Efter Jane postede en udgave af 'sine' oopsies med hinbær, tænkte jeg, dem må jeg afprøve. Twistet med de syrlige hindbær er nemlig lige efter min smag. Jeg havde dog ikke helt hindbær nok, så der røg lige lidt brombær i også (de er lidt for store, så oopsiesene går nemt i stykker). Jeg krydrede desuden med lakrids i stedet for kardemomme, men der skulle have været mere i for smage igennem ;-)
I skal da ikke snydes for opskriften.

oopsies med bær
(12 store)

4 æg
½ pk Philadelphia (ikke light)
2 spsk Sukrin
1-2 tsk lakridsrodspulver/ lakridspulver
½ tsk vanillepulver
1 tsk bagepulver
2 store spsk mandelmel
2 måleskeer HUSKfiber
120 g frosne bær (optøede)

fremgangsmåde:
1) Del æggene. Pisk hviderne stive i en skål og pisk blommerne sammen med Philadelphia til det er fri for klumper i en anden skål.
2) Tilsæt de tørre ingredienser til blomme-massen og pisk til det er fri for klumper.
3) Vend forsigtigt blomme-massen i de stive hvider og tilsæt til sidst de optøede bær.
4) Sæt dejen på en bageplade beklædt med bagepapir med en ske. Dejen er meget luftig og flyder ud.
5) Bag oopsiesene i ca. 30 min ved 150 grader.

Konsistensen på oopsies er meget blød og luftig. Jeg er ikke helt overbevist, men bærene er klart noget, der trækker dem op ellers ville jeg nok synes de var ret kedelige. I aftes gled der da også nogle stykker ned som is-sandwich med ISIS Vanille.

(beklager billedets kvalitet,
der kan man se forskellen på det herlige dagslys, som heldigvis er stærkt på vej tilbage)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar