fredag den 23. marts 2012

en dag i min maddagbog vol. II

morgenmad:
to pandkager uden mel! crunchy peanutbutter, blødkogt æg
og kogt vand med lime


(billede mangler desværre)
formiddagssnack :
Cheasy hytteost og grøntsagsstænger
(rød peberfrugt og gulerod)

frokost/ madpakken:
krydret linseret med græsk yoghurt og broccoli

eftermiddagssnack I:
pandekage uden mel! crunchy peanutbutter og egekilde tranebær

eftermiddagssnack II:
endnu en pandekage uden mel! med crunchy peanutbutter
og mørk chokolade uden tilsat sukker
(her på dag 1 uden sukker skulle der lidt ekstra til til den søde tand)

aftensmad:
chicken masala med raita og pappadam

(beklager billedets kvalitet)
aftensnack:
et par stykker mørk chokolade uden tilsat sukker og Yogi the

I sidste uge postede jeg før første gang en dag i min maddagbog. Da jeg selv synes det er interessant/ sjovt at se, hvordan kosten ser ud hos I andre bloggere derude, vil jeg også gerne give jer et indblik i min kost. Det er samtidig en måde til at holde mig selv lidt op på de sunde valg (ikke, at der ikke vil kunne snige sig noget mindre sundt ind). Jeg vil derfor blogge 'en dag i min maddagbog' cirka en gang om ugen.

Synes du, det er interessant med et kik i min maddagbog?

10 kommentarer:

  1. Sjov ide med en maddagbog - giver god inspiration til dagens forskellige måltider og mellemmåltider

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne,
      Det var også det, jeg synes. Det er tit mine snack (som skal med på job), jeg ikke er så god til at variere.
      God weekend
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg synes det er super med sådan et maddagbog indlæg - det er sjovt og inspirerende at se, hvad andre finder på til dagens måltider og ikke mindst mellemmåltider, som mange steder sikkert tit blot ender med et stykke frugt :O) Glæder mig til at se flere maddagbøger fra dig :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      Det er jeg rigtig glad for at høre.
      Jeg vil fortsætte med at give jer et kik i min maddagbog og forsøge at komme med lidt inspiration til de der mellemmåltider (en udfordring til mig selv).
      God weekend.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Rigtig fed ide!
    Glæder mig til at se flere af disse indlæg :)
    Mvh
    Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Betina,
      Skønt at høre. Der kommet helt sikkert flere!
      God weekend.
      - frk. sveske

      Slet
  4. Jeg synes det er fedt, inspirerende og ret hyggeligt (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kit,
      Det er super-dejlig at I finder det lige så inspirerende som mig. Der kommer helt sikkert flere af den type indlæg efter jeres positive respons.
      - frk. sveske

      Slet
  5. Hej frk. sveske

    Hvordan er smagen i den sukkerfrie chokolade. Overvejer om jeg skal bestille noget hjem og noget af Cavaliers sukkerfri nøddecreme.

    Rigtig god blog:)

    Hilsen Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      'Sukkersmagen' er selvfølgelig lidt syntetisk, men jeg er SÅ glad for choko-nøddecremen og den er fast inventar i mit køkkenskab, selv om den er truet af crunchy peanutbutter for tiden...
      Jeg synes helt sikkert, du skal give nøddecremen og chokoladerne fra Cavalier en chance - hvis du lige som mig har brug for en buffer i 'det sukkerfrie land'.
      - frk. sveske

      Slet