torsdag den 14. juni 2012

pandekager med grønt fyld


I min manglende lyst til kød blev der hertil aften ryddet ud i grøntsagsskuffen i stedet. De grønne sager blev rullet ind i lækre pandekager uden korn, sukker og mælk.

pandekager med grønt fyld
(2 pers.)

pandekager - uden korn, sukker og mælk
3 æg
1½ past. æggehvide (= 1 bg)
½ dl kokosmælk
4 måleskeer HUSKfiber (den grønne)
3 spsk fintmalede frø/ kerner
salt
kokosolie til stegning

fyld
1 lille squash
1 lille aubergine
½ frisk rød chili
2 fed hvidløg
evt. krydderier efter humør
1-2 tsk kokosolie

tilbehør
spinat/ salat
tacosauce HOT
avocado/ guacamole

fremgangsmåde:
1) Rør ingredienserne til pandekagerne sammen og lad 'dejen' hvile mens grøntsagerne forberedes.
2) Skær squash og aubergine i små tern. Hak hvidløg og chili.
3) Varm en pande med kokosolie til pandekagerne. Bag de to første pandekager.
4) Kom kokosolie på en anden pande (når halvdelen af pandekagerne er bagt) og svits først chili og hvidløg.
5) Tilsæt derefter squash og aubergine og svits yderligere 5 min., mens de sidste to pandekager bages.
6) Anret det grønne fyld på en pandekage sammen med spinat, tacosauce og avocado.

6 kommentarer:

  1. Hej Sveske.

    Hvordan bliver disse pandekager i konsistens??

    Søger nogle der minder om almindelig tortilla og som er knap så ægge agtige som mange andre lchf opskrifter...

    Mvh

    SvarSlet
  2. Hej Jette,
    De fleste low carb-pandekager er meget æggeagtige i konsistens og smag...
    Jeg er selv glad for mine æggetortillas(http://frksveske.blogspot.dk/2012/12/ggetortillas-uden-korn-og-mlk.html), men de smager altså også af æg.
    KH
    - frk. sveske

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ved jeg de er og det er ik så meget smagen der genere mig men mere det at jeg ik ka finde ud af at stege dem uden det går helt i stykker :S

      Savner nogle der er mere "brød agtige" hvordan er dem du har brugt på billedet her ovenfor??

      Mvh

      Slet
  3. Hej igen Jette,
    Disse er måske lidt mere brødagtige pga. kerner/frø, men jeg husker dem også som lidt mindre svampede. De er nemmere at vende og er du ikke mælkefri ville jeg nok erstatte kokosmælken med fløde og stege dem i smør ;-)
    KH
    - frk. sveske

    SvarSlet
    Svar
    1. Super - jeg bruger fløde så :D

      Lige et sidste spørgsmål..... jeg bruger loppefrøskaller og har derfor ik nogen speciel måleske..... hvor meget svare det til..... 2 tsk??

      Slet
    2. Hej Jette,
      Du spørger bare løs.
      Jeg ville sige en måleske svarer til en stor teskefuld ;-)
      Held og lykke med opskriften.
      KH
      - frk. sveske

      Slet