mandag den 18. juni 2012

super cremet palæo smoothie

ingredienserne...

den cremede smoothie...

Her i min periode med begrænset indtag af mælkeprodukter er jeg blevet en smule inspireret af palæo-tankegangen. Jeg har læst en del indlæg hos Ann Kristin, som blogger på blisunn.no. Det er også her, jeg har fundet opskriften på denne smoothie, som er perfekt til mandag morgener, hvor kroppen (læs: min krop) ikke lige vil ud af sengen i god tid.
Når du læser opskriften, tænker du muligvis: ad! rå æg. Dertil vil jeg vare sige - prøv det! Du kan ikke smage æggene og de bidrager i den grad til mætheden. Jeg spiste min smoothie til morgenmad ved sekstiden og var først sulten igen fem timer senere.

palæo smoothie
(1 pers.)

2 past. æg*
1 stor spsk af den faste del af kokosmælken**
½ lille avocado
2 cm banan
1 stor håndfuld frosne bær

fremgangsmåde:
1) Blend alle ingredienserne til en tyk og cremet smoothie***. Nyd straks.

*Æggene skal være pasteuriseret, da æggene ikke tilberedes, men spises rå.
**Dåsen skal så i køleskabet natten over, så sidder den farste del øverst i dåsen.
***Jeg spiste min med ske. Vil du gerne drikke din smoothie tilsæt da lidt af den flydende del fra kokosmælken.


Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Jeg har altså en eller anden aversion mod de der rå æg.
    Jeg kunne heller ikke smage på min ismasse, inden den var blevet frosset (hvilket giver absolut ingen mening)... Jeg er nok bare tosset:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe Trine. Jeg satte godt nok også spørgsmålstegn ved de rå æg, men har jo aldrig smagt æg rå tidligere, så de fik en chance. Det er ikke sidste gang, jeg laver den smoothie - fuld af mæthed og gode sager :-)
      Prøv det! ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. Det ser rigtig lækkert ud. Trænger til en rigtig frisk morgenmad for tiden,det ser ud til at jeg må prøve noget i den stil :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,
      Den er virkelig lækker og super-mættende. Dejlig frisk morgenmad - prøv den - og lad mig høre, hvad du synes ;-)
      - frk. sveske

      Slet