fredag den 8. juni 2012

test: ISIS Mørk belgisk chokolade sødet med Stevia


Se lige, hvad jeg faldt over i min jagt på dagens frokost i min føtex. Jeg har hørt rygter om, at Cavalier er på vej med en chokolade sødet med Stevia, men i min tur forbi chokoladehylden (spørg ikke, hvorfor jeg var forbi der), faldt jeg over nyheden fra ISIS. Trods den noget pebrede pris - kr. 29,95 for bare 85 gram - røg den ned i kurven og med hjem.

Det var først hjemme, at jeg fik et nærmere kik på ingredienslisten og jeg synes faktisk, den er lidt lang. Samtidig er jeg heller ikke super vild med, når 'hvede' et-eller-andet fremgår af listen, som det er tilfældet her. Det ligger ret grundlæggende i mig efterhånden at gå uden om kornet - men men der er luft med 80/20-princippet. Det er værre at holde det princip, når det kommer til sukker - synes jeg i hvert fald pt - men i den henseende er chokoladen ideel.


Jeg er godt tilfreds med smagen, selv om jeg stadig savner en sukkerfri mørk chokolade med 70 % kakao - denne har 55 %, så det er næsten det samme som varianten fra Guylain med 54 %. Måske Cavalier kommer med sådan en? Jeg venter i hvert fald stadig på deres udgave og håber, den er billigere. Indtil da holder jeg mig nok til Guylians variant.

2 kommentarer:

  1. Nej, hvor skægt, når vi netop havde skrevet om den. Men du har helt ret: Hvad nytter det, man kommer alt mulig skidt i, selvom man slipper for sukker og dårligt sødemiddel...? Men prøves må den nu nok:-)
    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der gik derfor heller ikke mange sekunder før den røg i kurven. Men fik så først set ingredienslisten senere... Afprøves skulle den dog og den er fin i smagen. Lad mig høre, hvad du synes.
      KH
      - frk. sveske

      Slet