onsdag den 6. juni 2012

soyakylling med indisk coleslaw


Siden jeg fik coleslaw til min lækre rib-eye på madklubben STEAK i KBH i lørdags, har jeg haft lyst til selv at lave en portion.
Efter dagens pump-time i fitnesscentret skulle aftensmaden være nem og med inspiration fra Trine blev der lavet soyakylling med indisk inspireret coleslaw. Nem, lækker, SUND og mættende aftensmad.

soyakylling med indisk coleslaw
(2 pers.)

soyakylling
350-400 g kylling i strimler
2-3 spsk soya
1 spsk citronsaft
2 tsk agavesirup

indisk coleslaw
2 store gulerødder
½ lille spidskål
2 dl fromage frais el. lign.
1-2 spsk citronsaft
1 spsk soya
1 tsk spidskommen
2 tsk agavesirup

drys
2 spsk sesamfrø

fremgangsmåde:
1) Marinér kyllingen i soya, citronsaft og agavesirup - gerne natten over eller fra morgen til aften.
2) Rist sesamfrø på en varm tør pande. Tag af varmen og gem til anretning.
3) Snit spidskålen efter ønske og riv gulerødderne groft. Bland ingredienserne til dressingen og vend i spidskål og gulerødder.
4) Steg til sidst kyllingen på en varm pande - det koger nemt, så panden skal være godt varm. Lad kyllingen få lidt farve.
5) Anret kyllingen oven på coleslaw og drys med sesamfrø.


Velbekomme!

8 kommentarer:

  1. Og med et blev menuen til aftensmaden imorgen bestemt. Tak! :) Jeg glæder mig allerede :)

    Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla,
      Selv tak ;-)
      Jeg sidder selv og jagter min menu til i morgen - skønt, jeg kunne inspirere dig til at få din på plads og du kan godt glæde dig :-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. Uhm, god idé med spidskål, det må jeg prøve næste gang!:-)
    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ret glad for spidskål, da det er finere i strukturen end hvidkål. Derfor perfekt at spise rå, da jeg ikke havde lyst til at stege grøntsagerne til coleslaw'en ;-)
      Tak for sund inspiration.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Mmh, det ser godt ud! Den ryger helt sikkert på listen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækker og nemme retter er et hit hos mig i hvert fald, så jeg håber også, at du synes om denne.
      - frk. sveske

      Slet
  4. Hej frk. sveske :)
    Nu har jeg ledt efter agavesirup i laaaaang tid og kan simpelthen ikke finde det nogen steder. træls. Så kan du hjælpe mig og fortælle hvor du findet det samt sukrin ?
    Mvh Sophie - STOR fan af din blog!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sophie,
      SKØNT at høre fra en STOR fan :-D Det varmer mit blogger-hjerte :-)
      Jeg finder typisk agavesirup på hylderne med spot-varer i fakta og Netto. Den er er mærket Jakobsen, den jeg har lige nu. De større helsekostbutikker har også agavesirup. Sukrin fåes i helsekosten - jeg bestiller typisk mit hos naturoghelse.dk, hvor jeg køber mine kosttilskud. Køber du Sukrin, kan jeg også anbefale Sukrin+, som søder mere (da den den er blandet med Stevia) og derfor er drøj i brug.
      Håber, det kan hjælpe dig lidt.
      KH
      - frk. sveske

      Slet