mandag den 11. juni 2012

cherrytomat, rucola & valnød


Puha, det har virkelig været mandag her hos mig i dag... Sov dårligt i nat, som så gav en hovedpine, der forfulgte mig langt op ad dagen, øv! Derfor overvejede jeg også at holde fri fra træning, men det endte med, at jeg alligevel tog til træning efter at have været hjemme og vende.
Efter træning skulle der laves nemt tilbehør til min kylling (ikke lige det, jeg havde lyst til, men det var det, der var tøet op). Kedelige cherrytomater og slatten rucola blev derfor til dette varme tilbehør, som jeg er stødt på på nettet - kan bare ikke lige huske hvor (beklager).

cherrytomat, rucola & valnød

1 spsk olivenolie
30-40 g valnøddekerner
300 g cherrytomater
2-3 håndfulde rucola
salt, peber
evt. grønne krydderurter efter humør - jeg holdte min plain


fremgangsmåde:
1) Rist valnøddekerner ved middelvarme i olien 5-10 min., så de får lidt farve og smagen kommer frem.
2) Tilsæt cherrytomater og varm igennem (stadig ved middelvarme).
3) Vend rucolaen i - lad den kun lige falde sammen og servér.



P.S. Lækre opskrifter på nem kylling modtages gerne ;-)

8 kommentarer:

  1. Hvad med fyldte kyllingebryster med f.eks. god (parma)skinke og mozzarella eller feta og semidried tomater eller en god (chunky) pesto eller ... Og man kan jo evt. fylde nogle og fryse ned - så er der endnu nemmere mad til en anden dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt,
      Tak for indputs ;-)
      Mozzarella og pesto er efterhånden en klassiker i mit køkken. Men har du en god opskrift på en chunky pesto? Hele nødder måske?
      God idé at fylde nogle før de fryses - vil jeg lige have i baghovedet, når der igen fyldes kylling i fryseren.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Man kunne jo "bare" hakke indgredienserne groft, i stedet for at køre dem på blenderen, så man får lidt mere struktur og knas i midten? Jeg har desværre ikke en opskrift. Jeg kan nemlig ikke styre mig, når det kommer til pesto og har derfor valgt det helt fra :-)

    Ellers er det lækkert at fylde med ristede svampe.

    Af hakket kylling kan man lave små "farsbrød", der passer med portionsstørrelser - de kan også fryses og passer sig selv i ovnen, når først farsen er rørt. Kan smages til med masser af krydderurter og så måske lidt sprød parma eller bacon på toppen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den med pestoen skal jeg vist prøve. Chuncky nødder som fyld. Evt. blandet med svampe eller andet grønt.

      Jeg er ret vild med kyllingedeller i alle mulige former - som tilsættes grønt og krydderier.
      Parma og bacon er jeg ikke lige venner med, så springer jeg over...

      - frk. sveske

      Slet
  3. Hej Sveske.
    Så i et andet indlæg at du havde købt Booja Booja fra rawandmore. Kan du huske hvad ingredienserne var. Håber du kan hjælpe mig.
    En ide med kylling. En kyllingekarryret måske. God dag til dig.
    Knus Laura.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laura,

      Nej, det kan jeg desværre ikke - men skriv da til dem, så kan de helt sikker oplyse dig, hvad der er i. Husker kun, at de er soja-, sukker- og glutenfri.

      - frk. sveske

      Slet
  4. Tusind tak for svar Sveske.
    Knus Laura

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Laura.
      Du spørger bare løs ;-)

      - frk. sveske

      Slet