søndag den 17. juni 2012

ugens træning #4 (og kost...)

Endnu en god træningsuge er gået og den har jeg kunne mærke i kroppen i dag, så dejligt det har været søndag og en søndag med plads til afslapning.

mandag: 16 + 20 min. cardio. 30 min. styrketræning af bryst.

tirsdag: 28 min. cardio. 55 min. Step.

onsdag: 15 min. cardio. 55 min BodyPump.

torsdag: træningsfri

fredag: 50 min. cardio. 15 min mave/ ryg på gulv.

lørdag: 20 + 20 min. cardio. 25 min. styrketræning af ryg.

søndag: 12 + 30 min. cardio. 40 min styrketræning af bryst og lidt mave i selskab med brormand.

Aktiv uge med træning seks ud af ugens syv dage - jeg er meget tilfreds. Jeg håber, at det vil hjælpe på resultaterne at få rettet op på kosten (læs: sukkerindtaget*). Her på dag 6 uden sukker er jeg fortrøstningsfuld. Jeg har klaret de værste cravings her i weekenden, hvor lysten til hygge er størst. Mælkeprodukterne er også meget begrænset, stort set udelukket - om det gør en forskel, har jeg svært ved at sige efter kun en lille uge. Jeg har dog fået øjnene op for mit forbrug af mælkeprodukter og det er bestemt noget, jeg tager med videre. Det er ikke planen, at jeg skal leve uden mælkeprodukter for altid, men blot et lille eksperiment for en periode - vil se og mærke, om det gør en forskel for min krop.

En ny uge venter lige om lidt og jeg har klar på endnu en god træningsuge.

Rigtig god træning til dig derude!

*Vil du også sige farvel til sukkeret, så har Jane aka Madbanditten lavet en super guide lige her.

6 kommentarer:

  1. Så sejt gået med sukkeret, det går altså ikke så godt for mig... Ææææv!
    Og også godt med træning:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine - nu må se, hvor længe det holder. Vil bare gerne kunne holde det på et tåleligt niveau, men er vist ret sensitiv over for det. Drømmer om at lære at nøjes med et stykke frem for hele pladen... Måske du har fundet den balancegang?
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg er imponeret over din evne til at prøve dig selv af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,
      Tak - I guess...
      Jeg har ligesom dig altid været imponeret af folk, som går lidt til ekstremer med deres kost - det startede med en fascination af fitness-/bodybuilder-sporten - tænk at en diæt i kombination med træning kan ændre kroppen så meget! Det er imponerende og imponerende, at de kan holde en ekstrem livsstil i lange perioder.
      MEN jeg har mange følelser i mad og vil aldrig kunne leve efter noget ekstremt. Har taget min diæt-del her i livet og også tabt mig meget, men jeg var ikke glad og havde ingen energi eller overskud. Nu forsøger jeg bare at finde den kost, som min krop har det godt med og hvor den kan finde sin 'happy weight'.
      Hov, det blev en lidt lang respons ;-)
      - frk. sveske

      Slet
    2. Jeg har som dig også mange følelser i klemme med det mad der, så jeg kan vist heller ikke...endnu. Jeg håber, jeg kan en dag, for jeg vil da vildt gerne kunne gøre som dem jeg synes er vildt seje hehe.
      Jeg håber, du finder frem til det rigtige for dig og din krop :)

      Slet
    3. Hej igen Rikke,
      Held og lykke til dig også.
      KH
      - frk. sveske

      Slet