torsdag den 21. juni 2012

post #400: pandekage med hindbær & kokos


Dagens morgenmad blev lavet med inspiration fra Jane. Desværre holdt den mig ikke helt så mæt som mine proteinpandekager. Jeg var dog også allerede sulten, da jeg gik i seng i går. Min manglende lyst til kød går lidt ud over mætheden. Derudover har jeg en krop, som ikke er helt tilfreds - jeg har haft en følelse af for lavt blodsukker hele dagen. Det resulterede da også i, at jeg røg i sukkeret her til aften, øv! En ny dag venter i morgen og jeg er i den grad klar til weekend!

Tilbage til dagens morgenmad... Kombinationen af hindbær og kokos er helt sikkert et hit og det er ikke sidste gang, jeg laver den kombination. Desuden er pandekagen sukker- og mælkefri. Jeg lavede min pandekage som følger:

pandekage med hindbær & kokos
(1 pers.)

2 æg
3 spsk kokosmælk
1 spsk fiberrigt kokosmel
2 tsk fiberHUSK (den gule)
lidt vanillepulver
1 tsk kokosolie til stegning

topping:
50 g optøede hindbær
kokosmel

fremgangsmåde:
1) Pisk æg, kokosmel, fiberHUSK og vanille sammen med en gaffel.
2) Varm kokosolien op på en pande og hæld dejen på. Bag pandekagen gylden på begge sider.
3) Servér pandekagen toppet med hindbær og kokosmel.

Velbekomme!

8 kommentarer:

  1. Den ville heller ikke kunne holde mig mæt. Når jeg spiser æg i stedet for kød til morgenmad, så skal jeg lave det af 3-4 æg. Så dobbeltportion her ville være nødvendigt for mig.
    Men mums den ser vildt lækker ud!!

    Skøn blog forresten, som jeg helt sikkert vil følge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frusb,
      Jeg har ikke problemer med at holde mig mæt på proteinpandekagerne, men der er jo også ekstra protein i ud over 2 æg plus evt. 1½ æggehvide.
      Det var lækkert og ikke sidste gang, jeg nyder sådan en omgang (dog suppleret lidt op næste gang).
      Dejligt, du kan lide min blog. Du skal være så velkommen.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Prøv at kig på min blog. Jeg lavede selv pandekager med mandelmel igår og jeg var ret forbavset over hvor meget jeg blev af 4 pandekager på størrelsen med håndfladen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria,
      Tak for tippet. Dine pandekager minder meget om mine. Jeg ved nu til næste gang at opskriften skal suppleres lidt op - måske mere fiber, fiber-kokosmel og æg.
      Jeg kan også holde mig godt mæt på 4 små pandekager, når jeg laver mine proteinpandekager ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  3. Hej

    Lækker opskrift! :)
    - Når i snakker om, at i kan holde jer mætte i lang tid, hvor lang tid er det så?
    Er det fra 06:00 til f.eks. 13:00 eller hvor lang tid?
    Jeg har nemlig selv problemer med at holde mig mæt i lang tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa,
      Nej, det med at undvære formiddagssnack går ikke for mit vedkommende.
      Jeg spiser typisk morgenmad kl. 6.00/6.30 og så en snack ved 10-11-tiden. I går var jeg dog sulten igen allerede kl. 8.30/9.00.
      - frk. sveske

      Slet
  4. Jeg laver på pandekagerne med:

    ½ banan
    1½ æggehvide
    1 æg
    50 g hytteost
    ½ scoop proteinpulver
    lidt vanilje
    lidt FiberHUSK

    Det smager kanon godt (bananen søder) og mætter også alletiders!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christine,
      Tak for opskriften. Variationsmulighederne er mange.
      Pandekager til morgenmad er bare god og mættende morgenmad.
      - frk. sveske

      Slet