onsdag den 9. april 2014

maddagbog no. 10: striks LCHF med 'madder' på menuen

morgenmad:
'madder' på grønne brød med flødeost, skinke og oksespegepølse
+ ½ kold æggemælk med kakao

frokost:
grøntsagsfladbrød med kylling & feta i mayo + salat
(broccoli, fennikel, rød peberfrugt, ananaskirsebær,
limesaft og avocadoolie)

eftermiddagssnack/ preworkout:
1 stk. kokoskugle

aftensmad:
'hotter' i fold-ud-brød, smørstegt spidskål + ½ avocado og cherrytomater
med hjemmelavet low carb basilikumspesto
Desuden:
endnu et fold-ud-brød med flødeost

Således var måltiderne strikket sammen hos mig i går, tirsdag. Ikke noget sindsoprivende spændende, men sådan er hverdagen nok ofte - i hvert fald hos mig. Ikke desto mindre skal I da være velkomne til at får et kik i maddagbogen hos mig på en ganske almindelig jævn tirsdag.
Aftensmaden bærer i den grad præg af manglende overskud, når jeg/ vi lander hjemme efter træning og klokken har passeret aftensmadstid (læs: klokken 1800). Heldigvis er der mange gode og nemme muligheder ud i LCHF (læs: behøver vist ikke nævnte, at jeg også derfor elsker den kostretning). Min aftensmad i går blev i hvert fald bikset sammen på cirka tyve minutter.
Frokosten er arbejdsdagens pause med fokus på mig selv og næring, derfor er madpakken og dens mætning af sanserne vigtig hos mig. Heldigvis var der søndag blevet kreeret lækker salat/ snittet grønt og endnu en portion grøntsagsfladbrød, som redder min madpakke flere gange i ugen. Så er det faktisk ligeså nemt som rugbrødsmadder. Pålægget blev min elskede kylling & feta i mayo.
Morgenmaden bestod til lidt afveksling fra kokosgrøden (læs: som er favoritten på morgenmenuen pt) af grønne 'madder'. Har du endnu ikke fået en peberfrugt- eller squash'mad', så vil jeg hermed gerne opfordre dig til at afprøve det. Peberfrugt med rigeligt flødeost smager bare skønt. Og er du ikke til smagen af peberfrugt sammen med din yndlings pølse eller pålæg, så er squash'en meget neutral i smagen og kan dermed bære det meste pålæg.
Alt i alt en skøn maddag med lette 'madder' som det gennemgående tema - ja, aftensmaden aka hotdog er vel egentlig bare en varm 'mad' som i 'brød med pølse'.

God onsdag aften til alle jer derude!

1 kommentar:

  1. Selvom det er hurtigt sat sammen ser det hele lækkert ud - og inspirerende :) Det fold-ud-brød du bruger til hotdog'en, har du en opskrift på det her på siden? Kan nemlig ikke finde det :(

    Hilsner Anne

    SvarSlet