tirsdag den 27. august 2013

ugens træning #58 (34)

mandag: morgen 5,3 km powerwalk.
eftermiddag 55 min. styrketræning af bryst/ ryg/ triceps/ biceps inkl. 10 min. cardio + 10 min. interval (20/60*).

tirsdag: morgen 5 km løb (33:47) + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 5 min. opvarmning. 50 min. styrketræning af ben/ skulder + 10 min. cardio.

onsdag: hviledag

torsdag: eftermiddag 10 min. opvarmning. 50 min. styrketræning af ryg/ bryst/ biceps/ triceps + 15 min. interval (20/60*).


fredag: morgen 5,3 km powerwalk + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 3 min. opvarmning. 45 min. styrketræning af ben/ skulder + 10 min. interval (15/45**).

lørdag: hviledag

søndag: morgen 5 km løb (33:27) + 1,5 km powerwalk (opvarmning/ nedkøling).
60 min. stryketræning af ryg/ bryst/ triceps/ biceps/ mave inkl. 10 min. cardio + 10 min. interval (20/60*).

*(20/60) = 20 sek. sprint/ 60 sek. jogging
**(15/45) = 15 sek. sprint/ 45 sek. jogging

Hermed var der lidt forsinket dog, et kik på sidste uges træning hos mig. Jeg havde en skøn uge, men træning på fem ud af ugens syv dage. Onsdag blev som altid hviledag, men i denne uge blev træning også skippet lørdag, da den stod på shoppe-lørdag med ham den lækre. Søndag valgte jeg desuden at tage hul på næste uges spilt - da jeg ikke helt kendte dagen i går, som jo var min fødselsdag. Rart at være et skridt foran allerede inden den nye uge er skudt i gang.
Jeg er desværre endnu ikke sluppet af med min gene i ballen :-( Derfor tog jeg i tirsdags alternative midler i brug, da jeg ikke lige har mod på en træningsfri uge. Jeg var derfor hos zoneterapeut, da jeg samtidig tænkte, at hun kunne hjælpe mig med min fordøjelse. Begge dele mente hun kunne have en sammenhæng og skulle være 'småting'. Jeg har desværre ikke mærket ændringer siden besøget i tirsdags, men jeg giver det en chance og beholder min tid på mandag.
Desuden er der kommet lidt transportcykling ind i min rutine, men med det lækre vejr har det ikke været noget problem og den øgede energi transportere mig nemt til arbejde og træning - og hjem igen på to hjul. Ekstra aktivitet i hverdagen klager jeg ikke over, så længe det ikke er drænende (læs: jagten på en lille bil til efterårets/ vinterens regn- og sluddage er dog sat ind).
Nu er en ny uge i gang og jeg regner med en håndfuld gode træningspas i løbet af ugen i kombination med min morgen-cardio. Sidstnævnte holder det dog lidt hårdt med på løbe-fronten (læs: jeg får ikke rigtig gjort noget ved det interval løb) - jeg savner coachen i ørene. MEN jeg løber og kan gennemføre de 5 km (læs: Yay!).

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar