mandag den 25. juli 2011

mmm... Marabou

I det ugentlige nyhedsbrev fra fitnews.dk bed jeg især mærke i denne overskrift 'Spis en plade Marabou mens du går 20 kilometer!.
Den fortæller dig, at det kræver 4 timers rask gåtur af forbrænde de ca. 1200 kcal som en plade på 200 g indeholder - UPS! Det fortæller i hvert fald bare mig, at jeg skal holde mig langt væk fra Marabou, da jeg har svært ved at nøjes med et enkelt stykke, når først den lækre-chokoladesmag (og sukker-rushet) er kommet ind i min mund og derefter blodet.
Flere syndere og deres forbrændingstid er listet i artiklen, som du kan læse her. Jeg har heldigvis ikke det store problem med at holde mig fra de øvrige listet (chips, creme fraiche dressing, kaffe m. sukker og fløde, Magnum, Matadog Mix, rødvin, øl, fransk hotdog og Dobbelt Whopper + ½ l cola), men der er også mange andre usunde sager...
Chokolade er bare mmm og en af mine fjender i kampen for et sundere jeg. Indtaget skal begrænses og det forsøger jeg at lære.
Jeg vil lige slutte med et citat fra artiklen:

'Et plausibelt argument for sundere madvaner, kunne da være, at man simpelthen ikke har tid til at spise usundt!'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar