fredag den 8. juli 2011

pesto-hamstring & grønne lækkerier til weekenden


Jeg ved godt, at jeg burde lave min pesto selv, men det er en af de ting, som det i hvert i fald ikke lige bliver til i hverdagene og det kan heller ikke holde sig. Punktum. Jeg køber min pesto og den grønne her på billedet er min absolut yndlings, som jeg har måtte undvære i en lille månedstid, da den en gang blev købt på tilbud og det ikke er lykkedes mig at finde den nogen steder igen, indtil jeg i dag tog et smut til nabobyen. Også blev der lige købt et ekstra glas også af den røde, da de begge opfylder mit vigtigste kriterie - nemlig at være lavet med olivenolie! De fleste pesto'er ude i supermarkederne er baseret på solsikkeolie. Crespi Pesto Rosso stod bare og fristede på hylden. Den er ligeledes lavet på olivenolie, endda extra jomfru olivenolie og også 1,5 gang dyrere end de øvrige til en 20'er pr. glas. Jeg har smagt den i den grønne variant hos min mor, så nu glæder jeg mig bare til at smage den røde også. Det blev i hvert fald lige dagens impulskøb ;-)


Desuden kom disse grønne lækkerier med hjem, som lidt forkælelse til weekendens madlavning. Jeg kan godt blive nærig, når det grønne af de mere specielle varianter skal købes - synes altså det er dyrt med 15 kroner for 1 granatæble, men med hjem kom de, så nu vil det vise sig, hvordan jeg får dem anvendt i løbet af weekenden. Jeg skal nok lægge billeder op.

2 kommentarer:

  1. Hej Frk. Sveske,
    Din pesto fra Minasso forhandles i Magasin Mad & Vin - bare som deres private label, altså Mad & Vin's eget mærke! Og jeg vil give dig ret, det er bare den bedste pesto :) De har også forskellige oliven tarpenader, hvis du har skulle have lyst til at prøve dem :)

    Der står ikke det store her, men paster alligevel deres link ind: http://www.minassoide.eu/02/01.htm

    /Gitte

    SvarSlet
  2. Hej Gitte,
    Tak for tippet. Jeg har dog desværre ikke lige nogen Magasin i nærheden - sådan er det vist bare herude i provinsen ;-) Har godt set tarpenaderne, men jeg er ikke lige blevet 'stor' nok til de der oliven endnu.
    - frk. sveske

    SvarSlet