søndag den 17. juli 2011

banan-creme-snack

97 kcal - 40 % protein, 57 % kulhydrat og 3 % fedt

Efter en omgang cardio-træning i fitnesscentret havde jeg vild lyst til banan og da jeg ikke havde nogle friske derhjemme, måtte jeg ty (mærkeligt dansk ord) til de frosne i fryseren. Jeg kom følgende i minihakkeren:

banan-creme-snack

½ (60 g) frossen banan
75 g skyr 0,2 %
lidt vanillepulver
fyldende sødemiddel

Uhm! Det var godt lige til proteindepoterne og den søde tand, der altid stikker frem efter en svedig tur i fitnesscentret. Glasset var hurtig tomt!
Næste gang tror jeg lige, jeg vil smide den i fryseren inden træning, så det er is, når jeg kommer hjem og der kan også godt ryge et par mandler i, så fedtprocenten kommer lidt op.

4 kommentarer:

  1. Halløj! :-)
    (der var internet i sommerhuset - så følger stadig med ;D ) Hvor regner du kcal tallet ud?
    Jeg brugte madlog i en periode og kunne derfor følge med i kcal tallene, men synes det tog en frygtelig tid.. Men det virkede til gengæld! :)

    Line

    SvarSlet
  2. Hej Line,
    Dejligt, så er der lidt hygge-læsning (håber jeg) på regnvejrsdagene ;-)
    Jeg bruger vægttab.nu (som dog desværre ikke altid vil samarbejde, men det er gratis!) Det skal dog lige siges, at jeg tæller slet ikke hele dagen, men kun på de ting, jeg poster herinde. Jeg gider ikke være afhængig af at tælle (har jeg været i perioder og det går galt bagefter), men i stedet bruge min sunde fornuft.
    - frk. sveske

    SvarSlet
  3. Har lige lavet den - super lækker lille snack! :)
    Jeg har linket til din blog - det håber jeg er i orden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej AJ,
      Det er helt okay og tak for roserne til bloggen. Glæder mig, at du kan finde lidt inspiration herinde.
      God lørdag
      - frk. sveske

      Slet