fredag den 24. august 2012

nogle gange skal det bare være nemt


Nemme løsninger fra køledisken kan også finde vej til madbloggers køkken ;-) Hertil aften søgte kæresten og jeg inspiration i Kvicklys køledisk (læs: efter kl. 17). Det endte med lækker entrecote, Jensens Chili Bearnaise og Toscana grøntsagsmix til panden. Stegning af bøf står kæresten altid for herhjemme og i dag stod han for hele madlavningen (læs: mens jeg tog mig af en gang vasketøj). Dejligt med lidt køkkenfri og aftenens tallerken var lækker nem fredagsmad - trods diverse knap så naturlige tilsætninger.
Dog tror jeg snart, der skal eksperimenteres med hjemmelavet bearnaise. Jeg er bearnaise-jomfru, men dem, der kan lave bearnaise siger 'det er nemt'. Det må dog komme an på en prøve, jeg tvivler på, at det helt lige til. Har du en god vejledning ud i bearnaisens kunst, så modtager jeg den gerne ;-)

God aften.

1 kommentar:

  1. Jeg har lavet bearnaise fra bunden flere gange, og synes Brødrende Prices opskrift (kan findes på dr.dk) er god at gå ud fra.
    Når man først har smagt en hjemmelavet bearnaise, så er der ingen anden form for falsk bearnaise, der kan tilfredstille én. Mmh, hjemmelavet bearnaise... himmelsk!

    SvarSlet