mandag den 23. september 2013

ugens træning #62 (38)

mandag: eftermiddag 90 min. yoga

tirsdag: morgen 5,4 km powerwalk + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 3 min. opvarmning. 60 min. styrketræning af bryst/ ryg/ triceps/ biceps

onsdag: morgen 5,4 km powerwalk.
eftermiddag 5 min. opvarmning. 55 min. styrketræning af ben/ skulder

torsdag: hviledag

fredag: morgen 5,4 km powerwalk + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 3 min. opvarmning. 60 min. styrketræning af bryst/ ryg/ triceps/ biceps

lørdag: formiddag 3 min. opvarmning. 75 min. stryketræning af ben/ skulder i selskab med Brow

søndag: eftermiddag 70 min. Step ELITE + lidt maveøvelser på bold

Dermed endnu en dejlig træningsuge over and out. Jeg holder rytmen med mine fire styrketræningspas og har fået makker på til noget bentræning om lørdagen. Det er altså bare noget andet, når der lige er sikkerheden i, at en kan tage over på de tunge gentagelser, hvis det skulle blive nødvendigt. Kryds lige fingrer for, at vi snart finder anden bolig + beliggenhed, så kæresten igen kan blive fast makker.
Jeg holder stædigt ved min morgen-cardio trods mørket. Jeg elsker den mentale opladning af at starte dagen med en powerwalk. Lysten til løb er der ikke rigtig og derfor giver det heller ikke den samme opladning af batterierne. Desuden synes jeg, at det manglende løb har givet lidt bedring i min højre balle. Dermed er der også kommet dødløft tilbage i min bentræning, yay!

yoga-debut
Desuden er der kommet lidt nyt på træningsprogrammet - nemlig yoga. En aktivitet, der ikke tidligere har tiltrukket min opmærksomhed, men jeg er nu vendt 180 grader. Jeg er allerede overbevist om, at yoga vil gøre min krop og mit sind godt. Det var en fantastisk fornemmelse at få hele kroppen strukket ud og afspændt. Jeg kan i den grad se fordelen af at kombinere yoga og styrketræning, da den tunge træning trækker musklerne sammen og yogaen strækker ud og er med til at bevarer smidigheden. Ham den lækre derhjemme går netop til massage for at afhjælpe for korte og spændte muskler, som han så også selv skal strække ud hjemme. Jeg får ham nok ikke lige lokket med til yoga ;-)

tæl skridt-kampagne
Den forgangne uge var også første uge i den Tæl Skridt-kampagne, som vi er tilmeldt på min arbejdsplads. Det er Dansk Firmaidrætsforbund, som står bag og vi, der deltager, er blevet udstyret med en skridttæller. Kampagnen forløber uge 38-39-40 og for at deltage i konkurrencen skal hver deltager på holdet have gået minimum 10.000 skridt på 11 ud af de 21 dage. Det bør da være til at overkomme - eller jeg kan jo kun tale for mig selv og der er i det i hvert realistisk. Det skal desuden nævnes af siden indeholder en funktion til at omregne diverse aktiviteter og træningsformer til skridt. Dermed får jeg også en god portion skridt ud af mine styrketræningspas. Det er en meget sjov øjenåbner at gå med sådan en skridttæller. Antallet af skridt per dag er meget svingende hos mig afhængig af, om det er on- eller off-day. Denne uges gennemsnit hos mig lander dog på: 15.201 skridt/dag - og alle 7 dage ligger over 10.000 skridt.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar