mandag den 30. juni 2014

skyhøj forbrænding uge 4 (26.2014)

mandag: dag 1  Walk-outs 8x 4-6 reps. (eftermiddag)

tirsdag: dag 2  Goodmornings 14x 4-6 reps. (eftermiddag)

onsdag: dag 3  5,8 km gåtur (eftermiddag)

torsdag: dag 4  Push Press 10x 2-4 reps. (eftermiddag)

fredag: dag 5  Goblet Squat 11x 4-6 reps. (morgen)

lørdag: dag 6  4,2 km powerwalk (morgen)

søndag: dag 7  5 km gåtur i skoven (morgen)

Med uge 4 veloverstået er jeg nu over halvvejs i de 7 uger - tiden flyver og det føles godt. Overskriften for på den fjerde uger er; hormonel balance, hvilket jo ikke lige er til at tage og føle på. Jeg er dog ikke i tvivl om, at den alle de mange grøntsager, som er flyttet ind i mit liv med Whole30 gør min krop godt, når det gælder alle balancer. Det har derfor heller ikke været svært at implementere denne uges prioritering af kosten, som hedder 'seks kopper grønt'. Anna B opfordre også til at indtage noget af det grønne i flydende form, men med stor appetit og det faktum, at jeg er type 4 har jeg foretrukket de rå grøntsager.

Ugens restitution gik på fordøjelsen og her oplever jeg heldigvis bedring. Jeg har brugt HCl-kapsler til mavesyren, men den der varme fornemmelse i maven ef dem har jeg svært ved at lokalisere. Jeg er blot glad for, at fordøjelsen kører bedre. Fordøjelsen er total undervurderet, hvis du spørger mig. At netop den fungerer betyder SÅ meget for alle kroppens processor og ikke mindst dit velbefindende, energi, humør m. m.

Træningen i denne uge ligner meget træningen i uge 3, dog med flere gentagelser og kortere pauser. Det har været rart med kendte øvelser og jeg nyder stadig i fulde drag at kunne klare træningen på 15 min. 4 gange i ugen. I min gennemlæsning af uge 5 kan jeg dog se, at jeg har misset opvarmningen med et par af øvelserne fra uge 1 og 2, så det bliver implementeret i den kommende uge. Denne uge bød ikke på så mange doms som sidste uge, da kroppen jo netop kendte øvelserne, tænker jeg. Jeg elsker, at vejrtrækningen også udfordres i helkrops-øvelserne med kettlebell'en.


Apropos kettlebell'en så vil jeg da gerne give mit nye træningsredskab et par ord med på vejen. Som Anna B anbefaler faldt valget på en konkurrence kettlebell. Konkurrence-varianten er kendetegnet ved, at uanset vægten på kuglen har de samme størrelse. Dermed skal du ikke vænne dig til større kugle når vægten øges. Konkurrence-kuglerne er dog dyrere end de mange andre alternativer, men for mig talte funktionaliteten højt og desuden er rustikke og pæne, at have stående fremme. Jeg har købt min hos kettlebellshop.dk til 275 kr. + porto.
Jeg glæder mig allerede til min lyserøde kettlebell får selskab af en tungere kugle efter de 7 uger, hvor jeg tror, kroppen er klar til øget udfordring med 12 kilo frem for de 8 kilo, som jeg undervejs i forløbet øver min teknik med. Det er helt ny træning for mig, men jeg er ret sikker på, at den er kommer for at blive.

God træning!

2 kommentarer:

  1. Jeg bliver mere og mere varm på at få fat i den bog - det ser ud som nogle rigtig spændende principper!
    For en måneds tid siden købte jeg en 8 kg kettlebell og ve hjælp at Pinterest, YouTube etc., har jeg sammensat forskellige programmer, som jeg kører 20 min. hveranden dag. jeg er vild med det! kettlebells er geniale til mit temperament: det er hurtig og effektiv træning. Pulsen kommer i vejret, og man får hurtigt resultater. Jeg har allerede stærkere ryg/mave.
    Hvor er jeg enig med dig i, at fordøjelsen har afgørende betydning for éns velbefindende.. Vi har lige været på ferie en uge, og manglen på grønt samt for meget sukker/ brød har virkelig slået mit system og energi niveau ud af kurs. Det skal lige rettes op igen!
    Go' sommer :)
    /Sheila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sheila,
      Jeg tror, du vil blive rigtig glad for bogen. Dejligt med de gode resultater med kettlebelltræningen. Jeg er også ret overbevist om, at kettlebell'en er flyttet ind hos mig for at blive. Jeg glæder mig til at investere i en tungere kugle og blive udfordret på styrken ;)
      God fordøjelse er altafgørende for ens velvære. God proces tilbage oven på ferien.
      KH
      - frk. sveske

      Slet