mandag den 16. juni 2014

skyhøj forbrænding uge 2 (24.2014)

mandag: dag 1 øvelser (morgen)

tirsdag: dag 2 øvelser (eftermiddag)

onsdag: dag 3 7,5 km gåtur (eftermiddag)

torsdag: dag 4 øvelser (eftermiddag)

fredag: dag 5 øvelser (eftermiddag)

lørdag: dag 6 4,3 km gåtur (morgen)

søndag: dag 7 4,2 km gåtur + en runde øvelser fra uge 1 (morgen)

Vågen krop er overskriften på uge 2 i Skyhøj forbrændings- forløbet. Ugens øvelser skal langsomt vække musklerne og forberede kroppen på den hårdere træning, som komme ind i billedet i den kommende uge.
Jeg har nydt endnu en rolig uge med mere fritid. Hold nu op, det er skønt ikke at have den der, jeg burde også træne hængende over hovedet. 4x15 minutters ugentlig træning er nemt at passe ind og jeg foretrækker at lægge min træning om eftermiddage, hvor kæresten også er afsted. Jeg kan dermed udføre øvelserne i stilhed og virkelig fokusere. Apropos fokus, så har ugens vejrtrækningsøvelse, power-vejrtrækningen, udfordret mig. Desuden har ugen budt på følgende øvelser; bretzel, baldeløft og power-planken. Selv om øvelserne er på youtube, så kunne jeg godt lige hyre hende Bogdanova som personlig træner. Men jeg yder efter bedste evne og nu er jeg spændt på at arbejde med mit nye legetøj i uge 3, nemlig kettlebell'en.
På kostsiden har jeg inviteret lidt kulhydrater ind efter træning, ikke efter 1-2 timer men direkte efter. Det har været sådan, jeg kunne greje carbtimingen, som var fokuspunktet for kosten i uge 2. Det har føltes godt at sætte sig med lidt proteiner og carbs efter træning og på en eller anden måde givet ro i kroppen. Det har været befriende at slippe for den rumlende mave under madlavningen. Nu er jeg spændt på den kommende uge, hvor min Whole30 jo afsluttes og der skal fokuseres på fedt-andelen af min kost.
Mere om det efter endnu en uge på vejen mod skyhøj forbrænding.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar