torsdag den 26. juni 2014

broccolisalat i avocadomayo


Der er blevet lidt tavst herinde efter min Whole30 sluttede i sidste uge. Jeg kom som ventet lidt ud et tomrum med hensyn til mit kostvalg. Jeg spiser stadig masser af lækker mad og det læner sig meget op af 'spis rigtig mad'-tankegangen fra Whole30. Derfor har måltiderne heller ikke ført så mange opskrifter med sig. Der er blevet nydt lidt chokolade - ja, faktisk kun 40 gram fordelt på tre dage - det er lidt, når jeg faktisk frygtede, at jeg ville gå lidt amok.
Jeg spiser fortsat virkelig mange grøntsager - så forleden var jeg lidt kreativ med et bundt broccoli

Broccoli i cremet dressing... Uhm! Broccoli bliver hos mig ofte brugt til couscous, men denne gang blev det til en salat med mere bid i. Jeg blev inspireret af Louise, men tilpassede salaten til mine smagsløg.
Bacon ville klæde salaten godt, men er endnu ikke taget ind i min kost igen her efter Whole30, da jeg kun har den på lager med dextrose :( Men dermed er salaten også ganske Whole30-venlig.

broccolisalat i avocadomayo
(1 mellemstor skål)

1 bt broccoli
1 rød peberfrugt
150 g cherrytomater
1 stor avocado
2 spsk hjemmelavet mayo
saft af en halv limefrugt
salt+peber
1 håndfuld ristede hasselnødder

fremgangsmåde:
1) Del broccoli i mindre buketter og skær stokken i tern. Skyl den godt i og lad afdryppe i et dørslag eller på et rent viskestykke.
2) Skær peberfrugten i tern og del tomaterne i halve.
3) Mos avocadokødet og rør det sammen med mayo, lime, salt og peber.
4) Vend grøntsagerne godt sammen med avocado-mayo'en i en skål.
5) Top med ristede hasselnødder før servering.



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar