lørdag den 20. juli 2013

weekendtreat: skøn LCHF dessert


En rest mascarpone i mit køleskab skulle bruges. En af mine søde følgere på #instagram forslog denne dessert. Mente af have set opskriften hos Jane på madbanditten og ganske rigtigt - så bliver det jo ikke nemmere. Jeg har aldrig smagt risifrutti, men den her dessert bliver klart min erstatning for ris a la manden på julemenuen. Jeg elsker de syrlige hindbær og blandingen af mascarpone og hytteost er skøn cremet.

LCHF risifrutti
(2 port.)

100 g mascarpone
100 g hytteost 4%
1/2 tsk vanillepulver
5 dråber flydende Stevia Vanille

1 dl optøede hindbær

fremgangsmåde:
1) Rør mascarpone, hytteost, vanille og sødemiddel ensartet og cremet.
2) Blend de optøede hindbær til pure med stavblenderen.
3) Server den cremede risifrutti med skøn hindbærpuré på toppen.


...enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar