mandag den 8. juli 2013

ugens træning #51 (27)

mandag: 5 min. opvarmning. 45 min. styrketræning af ryg/ bryst/ biceps/ triceps. 15 min. interval* cardio

tirsdag: morgen 28 min. C25K-løbeprogram (uge 3, dag 1) og 8 min. mave-app. eftermiddag 5 + 15 min. cardio. 50 min. styrketræning af ben/ skulder.

onsdag: hviledag

torsdag: morgen 28 C25K-løbeprogram (uge 3, dag 2) og 8 min. mave-app. 40 min. styrketræning på bryst/ ryg/ triceps/ biceps kørt i mix** med 2 min. cardio efter hver øvelseskombi = 20 min. cardio i alt

fredag: morgen 5 km powerwalk. 3 min. opvarmning. 50 min. styrketræning af ben/ skulder/ mave

lørdag: morgen 7,7 km powerwalk

søndag: morgen 28 min. C25K-løbeprogram (uge 3, dag 3) og 30 min. Jillian Michaels 30 days shred level 1

*20 sek. sprint, 1 min. jog (2 min. opvarmning/ nedkøling)
**mix af 2 øvelse for uden pauser, 3 set af hver øvelse.

Denne uges træning ligner meget sidste træningsuge. Den var nemlig meget tilfredsstillende og passede godt ind i mine øvrige gøremål, så hvorfor ikke nuppe endnu en sådan uge. Energien har været okay i denne uge, så der er blevet løftet godt i centret. Dog er det blevet vigtigt for mig, at træningssessionerner ikke er for lange - vil gerne klare det på en time alt i alt. Derfor bliver der også kørt mix** det fleste dage, så jeg træner to øvelser ad gangen. I torsdags mixede jeg det desuden op med to minutter cardio efter hver kombination - det gav ekstra sved på panden. Det er ikke sidste gang, jeg laver min træning på den måde. Når jeg ikke ønsker sessionerne lange, skal de jo gerne være effektive ;-)

God træning!

2 kommentarer:

  1. Så lige du bruger Jillian Michaels 30 day shred - personligt synes jeg det er en af de bedste træningsformer- både i nemhed( kan gøres overalt) men også i den forstand at jeg bygger vildt gode muskler på den her måde - genialt ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise,
      Ja, det er lige blevet min søndagstræning ;-) Der er ikke step i centret her om sommeren - håber den vender tilbage igen til august. Men så kan jeg lige udnytte hjemmetræning og få træningen klaret inden centret åbner om søndagen - win win.
      Jeg kan også godt lide kombien af styrke og cardio - også derfor jeg afprøvede det i træningscentret i torsdags - det er ikke sidste gang.
      KH
      - frk. sveske

      Slet