torsdag den 20. september 2012

sommerbær... sidste chance!




Se lige de lækre hindbær, jeg plukkede hos mine forældre i dag, trods de noget kølige temperaturer, vi har fået herhjemme efterhånden. De nyder ferien på sommervarme Mallorca, så jeg lovede at sørge for, at hindbærene ikke gik tabt, mens de er væk. Udbyttet (læs: ca. 450 g) var langt større end ventet og jeg glæder mig til at nyde dem hen over de næste dage. Hindbær er mine yndlingsbær, så de er nok hurtigt væk, men...

Har du et tip til lækkerier med friske hindbær?

6 kommentarer:

  1. Mm, skønt med hindbær.. prøv evt en marengslagkage med to mandelmarengsbunde og så vanille-flødeskum med de friske hindbær vendt i imellem bundene. Det er kræs :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej MissMocca,
      Lyder virkelig lækkert, men ligger du inde med en opskrift? Hvor sukker evt. kan erstattes med Sukrin?
      Tror måske, jeg kaster mig ud i en marengskage, selv om den ikke kræver friske hindbær...
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg elsker hindbær! Vi har selv nogle om i haven, og det har bare været så skønt! har brugt dem i min morgenmad, til desserter og om snack - det er simpelthen nogle fantastiske små bær :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også! Skøre, bløde og syrlige.
      De røg også oven på yoghurt til morgen...Uhm!
      - frk. sveske

      Slet
  3. En god klassiker her er hindbærmuffins, men jeg bruger ingen moste bær, men hele bær i dejen.... og så lige med ladridssnask på toppen :$

    Hvad med en god salat med de friske bær i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mums! Hindbær og lakrids - skøn kombination. Ligger du måske inde med en opskrift.

      Ja, jeg tror også, det bliver til en salat. Har i hvert fald et par idéer i hovedet ;-)

      - frk. sveske

      Slet