torsdag den 1. december 2011

chicken muffins III


I sidste úge lavede jeg endnu en gang de populære (i hvert fald hos mig) chicken muffins. Denne gang med squash og brune champignon som fyld. Jeg glemte dog salt, så de var alt for tamme i smagen, men det er så en lærestreg til næste gang, for det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver denne version. Derfor poster jeg også lige opskriften her.

chicken muffins III
(12 stk.)

Ca. 400 g kylling
200 g revet squash
100 g brune champignon
1 løg
2 fed hvidløg
2/3 stor rød frisk chili
4 æg
5 spsk. havregryn

fremgangmåde:
1) Blend havregrynene til groft mel i minihakkeren.
2) Hak løg og hvidløg i hånden eller i minihakkeren.
3) Hak kyllingen ad flere gange i minihakkeren.
4) Rør alle ingredienserne sammen i en skål.
5) Fordel 'dejen' i en smurt* muffinform.
6) Bag muffins'ene ved 200 grader i 30 min.

*her er jeg hvilke blevet glad for den dåse sprayfedt, jeg har købt i metro ;-)

Chicken muffins er bare lækre til madpakke eller bare som snack - prøv dem! Jeg har lavet dem i tre forskellige versioner indtil nu - der kommer nok flere...

chicken muffins I (gulerod og ærter)
chicken muffins II (feta og rød peberfrugt)
chicken muffins III (squash og brune champignon)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hvilke chicken muffins er din favorit?
    :-) Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise,
      Uh - det er længe siden, jeg har lavet dem - men det må nok være den med feta & peberfrugt, der er favoritten.
      Fyldet kan jo varieres i det uendelige - efter humør/ køleskabsindhold.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg tilsatte lidt kogt chinoa, en masse frisk basilikum og en god gang peber + salt. De blev virkelig gode!

    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa,
      Det lyder rigtig godt! Lækkert med masser af frisk basilikum :-D
      - frk. sveske

      Slet