lørdag den 3. december 2011

peanutkylling & kokossalat


Louises Peanutkylling har længe stået på min 'to try'-liste, men i mandags kom den så på menuen og det var en succes. Jeg er vildt med peanutbutter og den giver saucen en virkelig lækker og cremet konsistens, som var et stort hit herhjemme og så er retten nem at lave. En god mandagsret ;-) Vi lavede en lækker råkost af gulerødder til, som I også lige får opskriften på. Kokos'en i salaten er virkelig god i kombination med peanutsmagen fra saucen - prøv det.

peanutkylling
(2 pers.)

300-400 g kylling i strimler
1 løg
3 fed hvidløg
1 rød chili
1 cm ingefær
3 spsk. crunchy peanutbutter
1 ds. hakkede tomater
paprika, salt og peber
tilbehør: brune ris eller lignende

fremgangsmåde:
1) Sæt risene over efter anvisningen på posen.
2) Hak løg og hvidløg - svits sammen med chili og revet ingefær.
3) Tilsæt kyllingen og lad det brune.
4) Tilsæt peanutbutter og de hakkede tomater (sørg for at røre godt).
5) Lad retten simre ca. 5-10 min. og smag til med paprika, salt og peber.


kokossalat

5-6 store revne gulerødder
1 ds. ananas i egen saft
kokosmel

dressing:
3-4 dl yoghurt natural
lidt af saften fra ananasen
evt. lidt flydende sødemiddel

NB! mængderne er lidt et gæt, da det var kæresten der lavede salaten - på slump ;-) Vi havde til to måltider.

3 kommentarer:

  1. Haps, bookmark siger jeg bare! Det glæder jeg mig til at prøve :)

    SvarSlet
  2. Hej Jane,
    Godt at høre :-) Det er virkelig også en 'keeper' her. Salaten/råkosten var lige i øjet. To rigtig lækre opskrifter hver for sig og sammen. Glæder mig til at høre, hvad du siger til dem.
    - frk. sveske

    SvarSlet
  3. Den kokossalat lyder rigtig lækker, så den må vi hellere få afprøvet i morgen :D

    SvarSlet