tirsdag den 18. marts 2014

maddagbog no. 1: striks LCHF

morgenmad (kl. 6.10):
LCHF kokosgrød med en stor smørklat & toppings


frokost (kl. 12.50):
kyllingedeller med chorizo & feta, grønt & mayo-sennepsdip


aftensmad (kl. 18.00):
rest af indisk a la LCHF med squashetti og creme fraiche 
+ et styk grøntsagsfladbrød a la ostebrød med pesto

Det er vist på tide, at en gammel kending her på bloggen genoplives - maddagbøgerne. Jeg finder selv meget inspiration i disse hos andre bloggere, så det vil jeg da også gerne bidrage med. På den anden side, så fungerer det rigtig godt til at holde mig selv op på den mere strikse LCHF, som jeg gerne vil have på tallerknen igen. Derfor vil du også finde en ny etiket herinde, nemlig 'striks LCHF', så du dermed nemt kan nagivere til de opskrifter med lavt kulhydratindhold - for eksempel for dig, som jagter ketosen eller måske vægttab.

Mandagens måltider var dejlig nemme. Jeg lagde ud med mættende grød til morgenmad. Det er længe siden, jeg har haft kokosgrøden på menuen, da jeg jo gerne vil have det grønne ind på morgenmenuen. Dens lange mæthed kommer dog helt sikkert til at bringe den på menuen som afveksling til de salte æg og grønt.
Frokost i madpakken på job var lækre deller fra fryseren med rigeligt mayodip. Der skal fedt til for at bevare mætheden.
Aftensmaden var jeg dog allerede sulten til klokken 17, så der skal lige tilpasses lidt på de måltider.
Resterne til aften måtte da også suppleres med en kop the med kokosolie for at blive bedre mæt.

God tirsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar