tirsdag den 28. april 2015

min graviditet | 2 måneder til termin


Når nu jeg er lidt fraværende herinde, så tænkte jeg, at I da lige kunne få en lille opdatering på det, der pt fylder MEGET i mit liv - både fysisk og mentalt; den voksende mave. I dag er nemlig endnu en milepæl i min graviditet, der er præcis to måneder til min termin i dag.
 
Tiden flyver stadig og faktisk tror jeg ikke, at det er gået op for mig, at det er er lige om lidt, jeg skal være mor. Dog, når tanken rammer mig og som i dag, jeg rammer en milepæl, går det op for mig - og jeg bliver lidt 'stresset' over vores (fortsatte) manglende redebyggeri herhjemme. Undskyldningerne er mange, men dem vil jeg spare jer for. En lille teaser må dog være, at vi pt brygger på endnu en stor begivenhed herhjemme, men den skal jeg nok vende tilbage til, hvis den føres ud i livet.
 
Forberedelserne håber jeg at kunne tage fat på for alvor, når min barsel kommer. Først skal jeg dog lige klare de sidste uger på jobbet, hvor jeg fra denne uge har fået min barselsvikar til oplæring. Heldigvis er hun en super sød pige på min egen alder OG med en pige på 11 måneder, så I kan nok regne ud, hvad snakken går på på kontoret omgivet af mandlige produktchefer og teknikere hehe ;)
 
Angående det helt praktiske babyudstyr, så er jagten på en brugt Odder-vogn sat ind og autostol samt babyalarm er valgt (læs: men endnu ikke købt). Men men det er jo langt fra 'hele pakken', selv om vi kun vil investere i det mest nødvendige forud for guldklumpens ankomst om cirka to måneder. Heldigvis er det begrænsede indkøb af tøj kommet helt af sig selv, da vi ikke kender kønnet på lillerøv. Hvis du nogensinde har sat dine ben i en babyforretning, så ved du, at det ikke er det neutrale tøj, som fylder hylderne. Derimod er butikken delt i to; lyserød på den ene side og lyseblå på den anden. Jeg må gå efter noget gråt/ hvidt online.
 
Heldigvis kan jeg stadig berette, at jeg virkelig trives i min graviditet. Eneste gene er væske i benene, når jeg har siddet/ stået en hel dag på jobbet. Her er det virkelig lækkert med zoneterapi, som jeg forkælede mig selv med i fredags. Min fantastisk zoneterapeut mente desuden, at væsken nok skyldtes, at min mave sidder højt og derfor presser på det sted, hvor lymfekanalerne samles. Er jeg heldig, så forsvinder væsken måske, når/ hvis min mave flytter sit tyngdepunkt længere ned, når jeg kommer længere hen. Det kan jeg da håbe, selv om jeg da er meget tilfreds med at maven sidder højt og pænt. Men hold nu op, den er vokset på den seneste måned - se bare forskellen mellem 6 måneder henne og 7 måneder henne (i dag, 31+2).
 

 
'Så stor kærlighed til så lille et væsen.
Jeg elsker dig, min guldklump'.

1 kommentar: