tirsdag den 24. februar 2015

min træning uge 8.2015 | styrke uge 1

mandag: hviledag
10 min. øvelser og udstrækning for gravide + 5 min. vejrtrækningsøvelser (eftermiddag)

tirsdag: træningsdag 1 (eftermiddag)
5 min. opvarmning - blandet øvelser fra BUB og for gravide
15 min. Renegade Walkouts (BW) 1 walkout + 3 armløft H/V. 90 sek. pause. 7 runder

onsdag: træningsdag 2 (eftermiddag)
7 min. opvamning - udstrækning + balance/ yoga for gravide
15 min. Clean & Push Press (12 kg) 3 reps. H/V. 90 sek. pause. 7 runder

torsdag: hviledag
90 min. yoga (eftermiddag)

fredag: træningsdag 3 (før frokost)
5 min. opvamning - øvelser + yoga for gravide
15 min. 1-arm front squat (12 kg) 2 reps. H/V. 90 sek. pause. 8 runder

lørdag: træningsdag 4 (før frokost)
10 min. opvarmning - øvelser + udtrækning for gravide
15 min. Swings 'by the minute' (12 kg) 10 reps.
+ 25 min. gåtur

søndag: hviledag
15 min. øvelser + udstrækning for gravide (morgen)
+ 40 min. gåtur (før frokost)

Træningen med kettlebells kom tilbage i rutinen i den forgangne uge. Det var dejligt, men godt nok også noget, der gav en ømme lemmer. Det bekræfter mig i, at jeg har gang i noget, der virker - gammel skade, for man behøver slet ikke at blive øm af træningen for at få effekt. Det er nok mest et tegn på, at kroppen lige skal i gang igen - ind i rutinen.
Da jeg som I ved ikke vidste, hvilket træningsprogram jeg skulle kaste mig ud i, har jeg forsøgt efter bedste evne at stykke et styrke-program sammen efter Anna B's principper; én øvelse pr. træning, få reps og lange pauser. Dermed skulle jeg gerne blive bom-stærk over de næste 4 uger. Ej, jeg stræber nu blot efter at holde formen vedlige - jeg er trods alt gravid og kroppen skal i den grad være med på min træning.

Kosten har været bedre med træningsmåltiderne og dermed planlagte carbs tilbage på menuen. Jeg holder bedst muligt ved det grønne indslag ved minimum to hovedmåltider. Og proteinindtaget bakkes fortsat op ad risproteinshakes. Snacks'ene er ikke luget helt så godt ud, som jeg havde tænkt - babysteps, you know...

Restitutionen består fortsat af vejrtrækningsøvelser, BrainWave og min ugentlige omgang yoga for gravide (hvor vi har vægt på vejrtrækningsøvelser). Min søvn er heldigvis også blevet bedre - jeg skal dog op og tisse én gang tidligt hver morgen, men det er stor forbedring, at jeg får lidt ok søvn efterfølgende. Nu begynder udfordringerne i sovestillingerne dog at dukke op efterhånden som maven vokser ;) Det tager jeg dog gerne med.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar